Nu har det gått mer än ett år sedan jag själv vara på fest med resten av familjen hemma (fru+14t+10t). Denna fest urarta så att frugan tog mig in i duschen när jag spytt ner hela vardagsrummet. Därefter lova jag att alrig mer vara full hemma eller på fest. Vilket jag har hållit. MEN de dagar då jag har rätt att jobba hemma blir så mycket mer. 10-12 33cl öl under en dag men har än klarat att håla skenet uppe. Var så mycket bättre när jag inte behövde smyga. Då var jag och frugan mer öppna med alkholen. Hon visste vad jag drack men nu har hon igen aning. Någon som kännner igen sig. (eller full har jag varit men inte synligt)

Li-Lo

Vad fint att du är här. Ibland kan det ta lite tid innan en ny tråd får fart. Ofta är det hjälpsamt om man är aktiv i andra trådar. Du berättar att du har gjort en stor förändring vad gäller alkohol. Nu befinner du dig i en ny situation som skakar om dig och du vill inte ha det så här. Hur vill du ha det med alkohol?

Att sätta ord på dina tankar är ett bra första steg, du gör det synligt. Inför dig och inför andra. Att veta var man står är ofta en bra utgångspunkt för att ta sig dit man vill. Bra!

Hur går det nu? Fortsätt gärna använda forumet och jag hoppas att andra i liknande situation eller någon som vill vara hjälpsam hittar hit.

vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen

Viljan85

Ville bara önska dig lycka till med allt! Jag vet inte om jag har något råd att ge. Men du är stark som skriver här! Du är inte ensam! Jag har gjort så mycket tok på fyllan och jag har också smygit. Dock gick det inte så bra till slut eftersom min konsumtion ökade och man kan ju inte smyga när det är uppenbart att man är påverkad.

Hur tror du att din fru skulle reagera om du berättade?

All styrka till dig!

Ja spännande, hitta tillbaka till denna site som jag knappt en minns att jag anslutit till 6 år tog det, 6 år innan livet kom ikapp fått hjälp med att sluta. 1 månad nu utan alkohol.