Kliver upp tidigt efter en vilosam helg. Känner mig ganska pigg. Det har gått bra att inte dricka. Smakade på två röda viner för att slippa tjat men drack inget och suget var inte superstarkt efteråt men jag förstår varför jag väljer att hålla upp. Man blir som lite hjärntvättad.

@Självbedrägeri Modigt att smaka på vin, hade jag nog inte vågat. 😁 Vet att jag gärna vill ha mer än en sipp. Skönt att du haft en vilsam helg, det har jag oxå haft på sätt och vis även om det var en hel del grejer jag hjälpte mina vänner att flytta.
Idag är det dag 15 för mig och det känns otroligt bra! Vad är du inne på för dag, tror vi ligger ganska lika.
🤗

Jag blev så söndertjatad så jag smakade pyttelite för att det kändes enklast @Rehacer helst hade jag undvikit för att jag fick sug men som tur är bara på lördagen. Känner mig märkligt bestämd i att jag inte vill dricka just nu, sådär som man brukar känna sig på morgonen när man vaknar bakis 😀. Om två veckor ska jag åka utomlands över en helg och hälsa på en vän. Jag tror att det kommer att bli svårt att undvika alkohol helt då och det känns lite jobbigt. Jag har inte satt något mål, har svårt att se att jag aldrig mer kommer att dricka. Jag vill bara inte ha suget hela tiden och då är det bra mycket lättare att låta bli helt. Jag drack alkohol senast den 16 oktober 🙌🏻 Mer än två veckor, det är bra jobbat av oss!

Dag 19 om jag räknat rätt. Känner mig riktigt sugen på att öppna en flaska vin, tycker liksom att jag är värd det. Så dumt, tröst är att jag kände likadant på dag 19 tidigare i tråden och då klarade jag mig från att dricka så då ska jag klara denna gång också 💪🏻. Jag är inte hungrig, arg eller ledsen. Trött ör jag däremot och funderar på om jag druckit för lite vatten idag, undrar om det kan trigga.

Det blev en nykter helg den här gången också. Nu börjar de positiva delarna med att inte dricka försvinna. Är inte alls lika stolt över mig själv som de där första dagarna, just nu känns allt meningslöst och arbetsamt. Känner mig aldrig helt utvilad.

Det blir minsann många dag 12 och nu är jag där igen. Slits mellan sinnesfriden jag får utan alkohol och fasan över tanken på att helt sluta dricka. Känns som att göra slut med en vän som man känner sig bekväm med, som tröstar och roar. Jag vet att jag inte behöver vara så dramatisk och jag behöver inte lova någonting men jag skulle tycka att det var så coolt att ta bort alkohol ur mitt liv, en dag tror jag att det kommer att bli så. För varje år som går så blir de negativa effekterna större än de positiva, kroppen reagerar starkare på giftet och det tar längre tid att återhämta sig.

Ojojoj vilket sug jag har idag. Det har gått bra så himla länge, har känt mig så tillfreds utan alkohol men nu skulle jag kunna göra mycket för ett glas (läs många) vin. Har en flaska hemma men den får stå orörd, jag går och lägger mig istället.

majken_r

@Självbedrägeri klokt att låta den stå! Suget ger ju med sig, gäller att komma ihåg hur jäkla illa man mår efter de där glasen. Kram!!

Dag 19 hur enkelt och skönt som helst. Plöjer alkispodden och fokuserar på att slappna av när tillfälle ges. Sover väääldigt mycket. Urtrött och har haft feber ganska länge. Inser att jag har förhöjd temp väldigt ofta och har tagit massa blodprover nu för att reda ut om något är fel.
Känns så skönt att inte ha maniskt sug efter alkohol. Tycker att det skulle vara så coolt att aldrig mer dricka men är inte säker på att jag vill ge upp det. Skulle vilja ta bort vinet som standard på helger. Och förstås på vardagar. Jag har nog snittat tre flaskor vin i veckan och det ger mig sådan ångest.

Denna gång höll jag upp i två veckor och sedan öppnade jag en flaska vin på lördagen som jag drack upp det sista på söndagen. Det var så himla gott men det har inte varit några problem att sedan inte dricka igen på 19 dagar.

Har en weekend inbokad om ett par veckor som kommer innefatta alkohol. Ska vara uppmärksam på hur jag hanterar det.

@Självbedrägeri När man slutar dricka störtdyker må-bra-hormonerna serotonin och dopamin. Det tar några veckor upp till några månader innan de piggar på sig.

Ut och rör på dig och fyll ditt liv med roligheter så hjälper du dem på traven!

Kram 🐘