Solkatt 2021

Hej alla kämpar!
Efter 30 års drickande tog jag mig i kragen idag och ringde Alkohollinjen som en sjuksköterska på St:Görans sjukhus rekommenderade 2014. Det tog bara ca 6 år innan jag fick tummen ur. Personalen på alkohollinjen var riktigt trygg och förstående och resulterade till att jag nu skriver här ?.
Jag vill genomgå en KBT behandling eller en 12-stegs utbildning för att minska mitt drickande. Jag vet att man kan boka detta via 1177 men då med BankID och inte anonymt vilket jag vill vara. Vill heller inte blanda in företagshälsovården eller arbetsgivaren ”även om jag vet att AG har skyldighet att stötta och hjälpa sina anställda vid liknande beroende”. Är det någon här som vet hur jag kommer vidare och kan ge rekommendation? Tack på förhand! Dag 1 klar check ✔️

Välkommen hit! Jag förstår precis, jag vill också vara anonym men ha hjälp att sluta helt. Skulle varit med på ett tolvstegsmöte i AA via Zoom ikväll (AA Andrum Online) men det blev Cancergalan på tv istället. Jag har också idag gått med i Annie Grace 30 dagars nykterhetsprogram (gratis), där man också kan vara anonym och får nya uppgifter och insikter varje dag: https://www.alcoholexperiment.com/home. Hoppas det är till någon hjälp. Sedan finns ju också programmet att göra här i detta forum :). Lycka till!

Solkatt 2021

Tack för dina tips! Jag ska söka upp den infon du uppgav. Jag önskar som du rekommenderar också gratisprogram?. I sista hand får jag väl betala patientavgift via sjukvården. Lycka till i din marsch framåt?.

Loggade faktiskt in anonymt på ett AA möte online igår och bara lyssnade. Gav inte så mycket, fattar inte riktigt detta med AA, men det var ändå en fin och skön gemenskap där, och många delade med sig av tankar. Allt är bra nu tänker jag - jag är som en svamp som suger åt mig allt!