Hej. Vet inte hur jag ska klara mig att ta mig ur detta!

Började med att jag sålde in till sambon att vi skulle fira in helgen med lite bubbel på torsdagar för ett par år sedan. Efter ett par veckor blev det lite bubbel samt några öl på torsdagen. Det senaste året har det eskalerat till sex dagar i veckan. Det är bara söndag jag lyckas att hålla mig nykter, mest på grund av att alkoholen är slut.

Började med sprit för lite mer än ett år sedan då det är lättare att smyga med jämfört med öl.

Har en fästmö och två små barn som jag inte vill förlora. Har försökt sluta ett par gånger det senaste året och slog 10års rekord i november då jag var nykter i 12 dagar. Hade som mål att klara en vit månad men klarade inte av den andra helgen.

Nu är jag inne på dag tre och har spänningshuvudvärk och väldigt svårt att sova. Är alltid mer eller mindre apatisk på söndagar och har även varit det sen i lördags. Jag vet att allt går över och att jag kommer få ny energi om jag skulle dricka men vill inte.

Nu tar jag en dag i sänder och fokuserar på att inte inhandla något dag för dag.

Någon annan som också känt av en kraftig huvudvärk? När går den över? När jag klarade 12 dagar var den fortfarande kvar. Kanske inte lika farlig men fortfarande huvudvärk. Hjälper lite med Alvedon men den försvinner inte.

Tack för er hjälp. Läst mycket här när jag velat sluta. Svårt att prata med någon även om jag vet att min sambo märkt av mitt drickande.

Någon som känner igen sig och kan ge några tips?

Hej
Hade själv lite huvudvärk då och då men läst här om många som haft huvudvärk i 2 till 3 veckor. Tror Illaute var en av dem.....
Dricker du mycket vatten?
För det slarvade jag med och du behöver mycket vatten i början.
Kämpa på.
Du fixar detta och det går över och allt blir bättre.
Kram⚘

Jag har försökt dricka mycket vatten men slarvat en del. Idag har jag druckit ganska mycket vatten och haft mindre ont i huvudet. Varit på toaletten så mycket.

Börjat kursen här på alkoholhjälpen idag och känner mig ganska motiverad nu. Kommer fortsätta ta en dag i taget men min ambition är att klara mig minst en månad och gärna tre för att verkligen se vad som förändras i kropp och själ.

Huvudvärk hade jag jättemycket i början. Som du säger hjälper Alvedon något men inte helt. Det tog nog en månad för mig innan huvudvärken började lägga sig. Nu håller jag på att sluta snusa. Har haft tortyrliknande huvudvärk under två veckors tid sedan blev det mer normal nivå på värken, om man säger då...

Försök vila så mycket du kan, drick vatten och ät ordentligt. Skriv och läs mycket här. Flytta gärna din tråd till Förändra sitt drickande. Där är det full fart med många som just har startat sin nykterhet. Häng på dem!

Tack Charlie70. Hoppas det släpper med tiden. Sluta snusa finns inte på kartan ännu men en sak i sänder.

Haft en tuff natt med konstiga drömmar och när jag vaknade kändes som att jag druckit igår. Tog en stund innan jag insåg att det var sömnbrist. Konstigt att kunna vänja sig vid att nästan alltid vakna bakfull.

Nu börjar helgen närma sig och det blir den stora prövningen.

Vad bra att du kämpar med detta, och att du bestämt dig för förändring. Kan ju vara bra med extra draghjälp i början, tex AA på nätet, eller kanske någon vårdkontakt? Och även om det är svårt tror jag att det är bra att berätta för någon närstående, det blir svårare att ändra sig då. Ge järnet och möt de där förrädiska tankarna om att dricka för vad de är: beroendet som vill ha sin drog, det går över..

Välkommen till detta
fina forum som innehåller det mesta som kan stötta.Hoppas du också kommer känna stöd i programmet.Jag gjorde med rådgivare.
Trodde jag kunde behärska detta vin drickande med tron att rött vin va lösningen på allt.Vilken lögn!Hittade alltid på anledningar till att fira med vinet.
Hoppas du också kommer ifrån och får uppleva och lära att hantera känslor utan alkohol.
Jag tycker det är lättare nu.
Kan jag så kan du,det är jag säker på.
Kram Pilla

Pappa39.
Du skriver att du har svårt att prata med fästmön ... Jag tänker att det kanske vore skönt och lättat för dig att prata med henne? Kanske hon märkt av ditt drickande och precis som du tycker det svårt att prata om det med dig? ? Om inte du tar upp det och hon märkt av ditt drickande så hoppas jag att hon tar upp det med dig. Tror att det är hälsosamt för förhållanden att man så tidigt som möjligt diskuterar sånt här då känslan av eskalerande alkoholkonsumtion uppstår.
?

Stämmer som Kaye skriver att jag hade huvudvärk länge, länge. Kändes så trist att vakna med huvudvärk trots att man varit duktig och lagt sig nykter.
Trodde någonstans att man skulle bli pigg som en nyponros dag redan dag 1.
Håll i och håll ut så lovar jag dig att allt blir bättre. Du slipper både huvudvärk och för många blir sömnen mycket bättre. Att berätta för dina nära är också någonting som jag rekommenderar.
Jag tyckte det var så skönt att lätta mitt hjärta och det är skönt att ha någon att prata med.
Bra att du tagit steget att skriva här.
Läs runt och känn hur skönt det är att veta att du inte är ensam.
Här är vi många i samma båt.
Välkommen ombord!