Hej, ny här! Skulle behöva hjälp med att minska mitt sug efter alkohol. Läkaren (Kry) har bättre erfarenhet av Antabus än Campral, lite oklart varför. Jag tycker inte att mina problem är så pass stora (än iaf) att jag behöver sluta helt. Vilka är era erfarenheter av de olika medicinerna? Tacksam för svar!

Vill först och främst hälsa dig välkommen till forumet. Har inte nån större kunskap om medicinerna mer än att min läkare skrev ut Campral och Naltrexone i kombination till mig när jag sade att jag ville DRA ner på mitt alkoholintag.
Campralen ska minska suget och Naltrexon tar ”udden” av ruset. Den ska liksom göra det helt ointressant att dricka. Men om man dricker ändå så händer ingenting med dig.
Det är ofarligt.
Om man tar Antabus och dricker så är medicinen gjord så att den ska skapa negativa kroppsliga reaktioner som gör att du inte klarar att dricka.
Det är är lite vad jag tror i allafall.
Finns säkert någon här som har bättre kunskap om detta. Hoppas att du får svar.
Lycka till!
Kram

Jag har ingen erfarenhet av Campral eller Naltrexon(e), men jag har tagit Antabus i två perioder. Det hindrar dig från att dricka, men det får dig inte att sluta. Antabus kan ge dig väldigt negativa reaktioner om du dricker alkohol under tiden du tar det. Se FASS.
Det finns tydligen människor som kan dricka "igenom" Antabus, men personligen skulle jag aldrig våga prova.

Det finns "Män" som talar om att de inte får någon effekt om de dricker trots Antabus-intag, men Antabus är menat som en hjälp att stoppa ditt drickande.

Jullan65 här inne verkar ha en positiv erfarenhet av Naltrexon som minskar "lyckoruset".

Tänk efter vad det är du behöver och försök få hjälp efter dina behov.
Har du haft ett personligt möte med läkaren från Kry? Någon att prata med ansikte mot ansikte kan kännas ganska bra.

Oavsett, Lycka till!

Spiranx

Jag fick rådet att inte välja Campral för man måste äta ca 8-10 kapslar per dag olika tider på dygnet. Läkaren skrev ut Naltrexone som man tar en gång per dag och den verkar genom att ta bort suget och om du tar ett glas så vill du inte dricka mer. Känns lite som en mirakelmedicin , jag har bara tagit den två veckor men funkar bra för mig. Jag träffar en Sjuksyster en gång i veckan nu i början också för att hålla koll.

Jag började med naltrexone och den fungerade som så att hjärnans belöningssystem inte fungerade när jag drack. Vilket ska göra så att man tappar intresset för att dricka fler glas.
Jag var inte redigt full lika ofta men jag drack ändå hela tiden och sket i belöningsystemet.
Jättekonstig känsla i att vara berusad helt utan känslan av värme och välbehag, det bara snurrade ungefär som när man rest sig för snabbt.

Eftersom det inte fick mig att sluta så bad jag om campral men det var för krångligt med alla tabletter man ska ta flera gånger om dagen så det vart aldrig ett seriöst försök så kan inte uttala mig om den.

Tillslut så bad jag om antabus. Ville först ha den hemma och ta själv och det fick jag.
Som tidigare skrivit så tar den inte bort suget någonting utan dess syfte är att du ska bli sjuk om du dricker.
Det blir man vill jag lova, jag provade dricka och blev illröd över hela kroppen, hjärtat rusade och det bultade så hårt i tinningarna att jag på riktigt funderade på att ta mitt liv.
Jag var egentligen inte redo att sluta dricka då så jag tog det inte tillslut.
Så småningom efter några händelser så kom jag överens med min läkare att jag skulle komma och få antabusen av en sjuksköterska 3 gånger i veckan på vårdcentralen istället och då ville jag sluta så jag gick dit i några månader och tog det frivilligt och höll mig nykter .