Smulpajen

Jag har sedan jul tappat kontrollen över mitt drickande helt. Till saken hör att jag nyligen har gått igenom en kris på ett privat plan och brutit med min familj.
Mitt jobb går annars bra, jag älskar vad jag gör och känner att jag utvecklas i min karriär. Jag är också gift och är väldigt lycklig i mitt äktenskap. Jag är dock rädd för att min deppighet på den sista tiden har dragit ner min make i drickandet! Jag mår så dåligt över detta! Jag har tidigare haft kontroll över alkoholen och varit utan i flera månader till och med. Men nu är det som att jag har fastnat i någon ond cirkel.

Vad ska jag göra? Jag vill inte känna mig beroende av alkohol!

Bra att du gör något åt problemet genom att börja skriva här! Jag kan rekommendera att göra så som de föreslog här på Alkoholhjälpen, att börja med en nykter period på tre månader och sen besluta hur du vill gå vidare. Då hinner beroendet gå ur kroppen och hjärnan, och du kan tänka bättre. Kan rekommendera Annie Grace bok Tänka klart, den fick jag många insikter av. Och Rebecka Åhlunds Jag som var så rolig att dricka vin med. Du har mycket som du gillar med ditt liv, så klokt av dig att styra upp drickandet innan något av det förstörs. Själv kände jag hur livsglädjen återvände efter några veckor utan vin, jag som förut trodde att vin var det enda som muntrade upp... Så testa, det är så värt det!!