Prue

Jag har druckit alkohol länge. Som andra började det i tonåren. Jag har inte ansett att jag har problem, jag har slutat och jag har haft perioder då jag druckit så mycket att jag börjat oroa mig för min egen hälsa.
Jag har blivit utsatt för våldtäkt som ung och jag tror att det är då det började med mitt så kallade missbruk. Jag är är i ett lyckligt förhållande med världens bästa pojkvän som vet allt som jag har varit med om(Till en visa grad).. Jag fortsätter dricka när jag är ensam i perioder, och har depressioner som kommer och går. Vet inte vad jag vill med detta men antar att jag behöver prata med likatänkande.

Du skriver att du inte vet vad du vill. Det viste inte jag heller när jag kom hit första gången och när man läser här så ser man att det är vanligt att inte veta.
Men, någonting har fått dig att skriva här. Alkoholen kanske inte är ett jätteproblem för dig (?) men du har ändå börjar reflektera över att du ibland dricker så mycket att det oroar dig.
Så varför inte prova att avstå alkohol ett tag? Det stora beslutet huruvida du vill dricka eller inte kan vänta. För väldigt många här räcker det bra med "jag vill inte dricka idag", en dag i taget, som blir många dagar i längden - om man vill.
Passa samtidigt på att "prata av dig" massor här!
Här finns såå många varma, förstående och vänliga människor som delar sina historier och tips för att må bättre, ja tips för det mesta faktiskt :-).
Eller, som håller om en i en "cyberkram" när man behöver det.

Varmt välkommen igen!

PS. Jag delar din erfarenhet av övergrepp. Efter år av försök att lindra smärtan med alkohol har jag insett att ingen dryck i världen kan backa bandet och stryka den erfarenheten ur mitt förflutna. Det jag kan göra är att vara snäll mot mig själv och försöka må bra här och nu. DS
KRAM!