Hej alla!
Helt ny här i forumet men behöver skriva av mig lite...
Är en kvinna i övre medelåldern som under ca två års tid druckit 1 fl vin per dag och länge haft ångest över det hela, Har i massor med olika omgångar bestämt mig för att dra ned och tex planerat att vara alkoholfri tre dgr i veckan, har gjort fina uträkningar på hur mycket jag får dricka per vecka osv men självfallet inte kunnat hålla det hela. Men nu har jag bestämt mig, detta håller inte längre! Är mycket orolig för min hälsa och vill inte riskera den längre! Nu har jag varit helt alkoholfri i 4 dgr och går runt med ett lätt illamående, huvudvärk, ingen matlust samt känner en enorm trötthet, kan knappt hålla mig vaken? Är detta normalt när man slutar med alkohol? Vill kunna ta ett eller två glas vin vid glada tillfällen i framtiden men vet inte riktigt om jag vågar...Tacksam för tips och råd från er alla på hur man håller ut och går vidare

Läs i trådarna här, så får du massor av råd och tips. Ta ett uppehåll till att börja med. I början fanns iaf för mig en tanke om att dricka just så som du skriver- 2 goda glas. Men jag funkar inte så, en insikt som har ett tag. Men alla gör olika och landar i egna beslut.
Själv har jag enligt en app jag brukar glömma bort, snart varit nykter 400 dagar.
Du kommer säkert att hitta vänner längs vägen här. ?

Vad bra att du började skriva här.
Vi är fler som kämpar och detta är ett perfekt forum att få stöd i.
Skriv och läs och håll ut!

Kram

Vet inte vad det är för app men vill hälsa dig välkommen hit! Trött är man till att börja med. Det är kroppen som läker. Jag säger som Se klart. Du behöver inte ta några beslut nu. En nykter period, en månad eller tre kan vara bra att börja med. Då kan du fundera under tiden.

Kram!