Quadrupel

Har lyckats med konststycketet att hålla mig nykter i en dryg vecka nu på många, många år vilket känns jäkligt bra. Jag har inte slutat tvärt men minskat alkoholintaget rejält. Från att ha druckit ca: 1bag in Box nästintill dagligen i kanske 2år har jag druckit en i veckan de senaste 2månaderna, har dock inte druckit "sunt" utan när jag väl druckit har jag druckit tills jag stupat och fortsatt omgående dagen efter.

Är fast besluten på att klara mig fram tills åtminstone midsommar men hoppas såklart att tankarna kring alkohol ska vara borta tills dess. Även om det var länge sedan har jag trots allt haft tidigare uppehåll på ca: 1,5år och vet därmed att jag kommer må bättre.

Har ett suveränt stöd omkring mig och går på behandling samt AA och NA möten åtminstone 2ggr i veckan.

Kom precis på att jag har både Campral, Naltroxen och Antabus hemma. Att jag skulle ta Antabus på egen hand är uteslutet. Men funderar på att börja med Campral eller Naltroxen igen och undrar därför kring dessa läkemedels olika funktioner samt vilka ni andra tycker är bäst?

Som jag fattat det när jag samtalat med läkare är Campral främst till för att motverka sug medans Naltrexon mer tar bort de euforiska känslan man får bod alkoholintag.

Vore tacksam för svar!

Ska kanske tillägga att jag fick naltrexonet utskrivet för drygt ett halvår sedan och Campralen för ca: 2år sedan, de har dock inte gått åt som det var tänkt av någon underlig anledning.. ?

Varmt välkommen till forumet! Du är mitt uppe i en förändring kring alkoholen, och provar dig fram för att se vilken väg som passar för dig. Klokt. Här startade du några dagar sedan en tråd med frågor om erfarenheter av läkemedel. Du verkar vara påläst om vilka effekter de olika läkemedlena har, men funderar på vad som fungerat för andra. Om du läser runt lite i andras trådar så kan du hitta flera erfarenheter av de läkemedel du nämner, kanske har du redan gjort det. Du får också gärna skriva mer här och berätta hur det går för dig och hur du tänker. Ibland tar det ett tag innan en tråd "tar fart", och en kan behöva skriva flera gånger för att få svar.

Varma hälsningar,
Kristoffer
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet