Imorgon skall jag till doktorn för första gången och få medicin mot mitt alkoholmissbruk. Känner mig nervös men samtidigt glad och lättad. Önska mig gärna lycka till..

Jag förstår absolut att det kan kännas som en lättnad, men att det är nervöst samtidigt. Det bästa är väl att slappna av och bara göra det du behöver för att bli frisk. Det tar ju tid, men du har en lyckligare framtid att se fram emot! Skriv gärna av dig lite mer här om hur du hamnade i den situation du är i nu och hur du ser på framtiden. Det kan hjälpa både dig och andra att skriva ner dina tankar.

Jo jag är en sådan som alltid har druckit mig väldigt berusad, har inget stopp. Jag har nu fått tillbaka mina levervärden och de var bra, något förhöjda. Min läkare skrev ut Naltrexon och även mer Atrarax mot ångest. Jag kände att han verkligen brydde sig. Förra helgen gick strålande. Ataraxen funkar väldigt bra för mig. De fungerar lugnade. Men det är endast 9 dagars sammanhängande nykterhet för mig så jag släpper inte garden.