Bissebus

Har druckit öl i flera år flera dagar i veckan, är så trött och ingen motivation eller ork till någonting. Känner mig hjärntrött, deprimerad, livet känns tråkigt osv. Kan det vara tack vare mitt drickande?

Om jag slutar, när borde jag känna mig piggare och se mer positiv på livet?

Jag har också haft panikångest, sömnstörningar och depressioner. Alkoholen fuckar upp hjärnans kemi. När du dricker skjuter må-bra-hormonerna i höjden, och sen störtdyker de när du är bakfull, sen dricker du igen och mår bättre osv.

Men till slut funkar inte ens alkoholen. Inte ens den får oss att må bra. Sluta dricka helt är enda lösningen på det.

Det tar tid för hjärnans kemi att komma i balans igen, reagera på vanlig stimulans. Alkoholen tar ifrån oss förmågan att känna glädje i vardagen. Men den kommer tillbaka.

Det är tufft som fan, men det går. Har själv uppnått ett nyktert år nyligen och jag har aldrig mått bättre. Sover bra, känner mig grundnöjd och grundglad, fixar motgångar bättre.

Hur lång tid det tar är svårt att säga, det är så olika. Men fördelarna kommer på löpande band, några nya för varje månad.

Kram ?

Anonym26613

Läs andras trådar ??? Jag och många andra skriver här i "dagboksform" och det är jätte lärorikt.
För mig är första veckan värst. Andra veckan är jag utan ångest men trött. Börjar sova bättre. Efter en månad kommer stunder av lyckan allt oftare. Men ser framemot att börja närma mig tredje månaden, eftersom det brukar ge mig mest positiva känslor.
Obs! Så här är det inte för alla! Men för mig och många har sagt att de också har det så. Men ingen har någonsin ångrat att de testat nykterhet.
Grattis till ett bra beslut ??❤