Känner mig glad, peppad och riktigt stolt idag.
Har läst boken av Craig Beck "Alcohol Lied To Me" två gånger nu. Den var verkligen en ögonöppnare om man orkar ta sig igenom den och verkligen ger sig tusan på....
En uppgift i boken är att gå tillbaka till förra året och göra en sammanställning över hur mycket pengar man har lagt på Alkohol. Många är rädda för att se sanningen och hur sjukt man beter sig.
Jag gjorde detta idag. Och kollade mina samtliga inköp på Systembolaget under 2020.
Summan blev 22.786 kr. HELVETE!!!! Och då är inte krogbesök, restaurang och lite annat som med. T.ex grannarna som åkte till Tyskland fram och tillbaka, Presenterna man fick i julklapp eller gåva från vänner. mm.
Skrämmande siffror! Nu är jag både mer motiverad och framförallt förbannad på mig själv att jag inte tagit tag i detta tidigare.

Börjar jag sedan titta tillbaka de senaste 10 åren och antagligen haft ett liknande konsumtionsmönster, då blir jag mörkrädd faktiskt. Både vad gäller ekonomi och vad jag hade kunnat göra för pengarna istället.

Nåja en liten reflektion så här en vecka in i verkligheten
Ha en bra dag!!

Li-Lo

Hej och hoppas påsken varit till belåtenhet!

Ser att du har fler trådar och att den här hamnade i skymundan. Det är ett så kraftfull inlägg så jag vill gärna uppmärksamma det och puffa upp den lite. Avslutar det här inlägget som du påbörjade ditt:

"Känner mig glad, peppad och riktigt stolt idag." (av lite andra skäl men ändå)

Varma hälsningar Li-Lo
Alkoholhjälpen

@Micke64 Svinbra jobbat! Jag gillar Craig Beck, han öppnar ögonen på folk rejält. Fortsätt skriv om alla insikter du får i nykterheten, men skriv i samma tråd hela tiden så att vi enklast kan följa dig.

Kram 🐘