Hej jag har under lång tid vetat att jag dricker för mycket kan inte dricka 2 glas vin utan det blir helaflaskan och lite till om jag har hemma .Jobbar natt så det blir vin varje ledig dag Känner att jag måste ta tag i detta och att kunna diskutera det med andra som har samma problem

Micke64

Du är inte ensam och du ska inte känna skuld. Det är ett himla gissel.
Läs runt här lite och kolla in en kille som heter Craig Beck. Jag har helt ändrat uppfattning om alkohol sedan jag tog del av alla Starka människor här och en del riktigt kloka personer på nätet.
Varmt välkommen!

Grezzlon

@Lilly 63 Vad bra att du kommit hit 😃 Precis som Micke 64 skriver så har även jag ändrat uppfattning kring alkohol pga detta forumet. OCH för första gången på väldigt länge lyckats hålla mig nykter i 8 dagar! Vi gör det tillsammans 😊 välkommen hit!

Välkommen! Visst kan du förändra ditt drickande. Vi är många här inne som överraskats av att det går att leva ett fullvärdigt (och bättre) liv utan alkohol. Alkoholen är en låtsaskompis som hindrar en från att leva livet som det är. Upp och ned om vartannat, men så mycket skönare utan bakfylla och ångest. Om man jämför tiden man mår bra under en fylla med tiden man sedan är bakis och har ångest och oroar sig för sitt drickande så blir det åtminstone för mig rätt tydligt vad jag ska välja. Ha tålamod i början, det blir lättare och lättare!