Hej!
Jag är ny här men har tänkt länge på att söka stöd. Jag dricker varje dag antingen ca 20- 30 cl sprit med några folköl, eller 8- 10 starköl.
Jag sköter mitt jobb och är säker på att ingen märker något, jag ljuger jävligt bra och har ett bra förtroende. Om jag känner mig extra sliten en dag säger jag att jag sovit som en kratta, för att jag själv ser hur risig jag ser ut.
Men jag börjat bli orolig för ibland på dagarna känner jag mig väldigt konstig tex:
Jag är väldigt yr
stammar när jag pratar
Konstig känsla i hjärnan(vet inte hur jag ska förklara)
Dålig motorik

Och det händer relativt ofta att jag somnar och pissar ner mig i sängen, på soffan, och nu senast på golvet.

Att jag tar tag i detta och skriver på forumet är för jag vill prata med någon om det, och kanske få en bild på att det är farligt. För jag pratar inte med någon om det här, och uppenbarligen intalar jag mig själv andra saker än sanningen även om jag egentligen vet att det är åt helvete!
Tack på förhand
Mvh ❤

@liteorolig Vad bra att du kommer hit! Välkommen!
Jag har haft stor hjälp av detta Forum i flera omgångar och kämpar om igen för att bli hållbart nykter. Läs i trådarna och bekanta dig med inläggen.
Det du beskriver låter som om du är i en svår situation och omgående behöver förändring. Har du tagit kontakt med vårdcentralen och/eller beroendecentrum?

liteorolig

@Nykter2021
Nej. Att skriva här är det första klivet för mig, har en stor skam och vill inte att jobb/familj/bekanta ska bli delaktiga. Jag vet inte hur vc arbetar, ifall de kontaktar arbetsgivare osv..
Tack för svar

Anonym26613

@liteorolig välkommen in till värmen 🙏❤
Jag förstår att det du upplever gör dig orolig. Bra att du börjat skriva. Hoppas du får många kloka svar, det finns många smarta kompisar här ❤🙏👌

@liteorolig Välkommen hit! Och bra första steg att starta en tråd här.
Personal på vårdcentralen har såklart tystnadsplikt så var inte rädd att söka hjälp! Det kan vara klokt att kolla upp din hälsa men också få hjälp med själva beroendet.
Läs och skriv här, det har hjälpt mig jättemycket!