Dricker 6 Starköl VARJE dag för att jag är uttråkad. Behöver dämpa min uttråkighet. Inget vet inte om. Det är så jävla gott men jag vill egentligen inte dricka.

@Qwer1 Kan det finnas något annat intresse du kan fokusera på så att du får tankarna på annat håll än alkohol?
Någon idrott eller något annat. Kan ju vara något med motor så man är tvungen att vara nykter 🙃

Anonym26613

Hej @Qwer1 och välkommen hit ❤

Har du funderat på varför du vill sluta? Det viktigaste på resan är motivationen. Vad vill du få ur resan? 🌸💚🌸💚🌸

@Miss Mary Poppins @Miss Mary Poppins @Miss Mary Poppins Tack så mycket!

Jag har noll motivation. Jag vill bara dricka på tillställningar men det är svårt då jag blir uttråkad så jag bor själv

@Qwer1 Ah okej, jag förstår.
Springa är klokt! Kan du försöka fokusera på att träna mer? Jag tänker, det går ju att utveckla springandet och försöka komma till nya nivåer. På nätet kan du hitta många bra träningsprogram för att springa längre distanser. Liksom nörda in på löpningen så att du lägger mer fokus där, i alla fall ett tag för att bryta alkoholmönstret liksom.

Alkoholen gör en uttråkad... Jag tror det är en del av beroendets lurighet, det uppträder i en form som du kan acceptera som anledning till att dricka. Att det som hos dig är uttråkning, hos någon annan oro, och hos en tredje stress i själva verket är psykisk abstinens. Kan du stå ut med det och ta dig igenom det tror jag att du kommer finna livsglädje på andra sidan. Inget konstant glädjerus, men att livet är helt okej. Och det är lättare att hitta in i nya gemenskaper eller ta upp gamla bekantskaper om man är nykter tror jag. Kan du tänka dig att testa tre nyktra månader, ge det en ärlig chans och se vad livet kan vara utan alkohol?

Anonym26613

@Qwer1 skrev:"Jag har noll motivation."

Okej, då vet vi utgångsläget 👍💚
Du skulle kunna bli hjälpt av att börja läsa om ämnet. Tex här på alkoholhjalpen.se eller googla på Annie Grace. Hennes YouTube klipp förklarar saken bra. Hon har även ett 30-dagars program där man gör olika övningar varje dag. Det krävs inte total nykterhet under 30 dagar, men bra om man är någorlunda klar i huvudet under övningen så man lär sig mer.
Hoppas du hittar stödet du önskar 🙏👌💚

Hej,
Välkommen hit!
Hoppas är ett ord som sällan funkar bra när det kommer till nykterhet men jättebra när det kommer till vädret.
Nykterheten är jobb med världens bästa avkastning. Men det är beslut, beslut, motivation, motivation. Och superstarkt fokus på fördelarna även de dagar de inte direkt showar. Då får en leta upp. Att det är fint att vakna utan ångest. Att det är skönt att vara en pålitlig person. Att slippa oro för cancer eller demens.
Vill inte låta det minsta negativ, utan tvärtom. Du bestämmer! Så coolt.
🌱🌱🌱