smg456

Hej. Jag behöver skriva av mig. Jag är snart 23 och har haft problem sen jag var 14. Nu för första gången ska jag ta antabus. Skulle tagit det idag men jag drack i lördags så det gick inte, nu måste jag klara av denna kvällen. 4 timmar. Imorgon kan ett nytt liv börja om jag inte dricker ikväll, och jag vill. Men jag kommer skjuta upp det snart, jag kommer inte klara 4 timmar. Jag kan inte distrahera mig, måste bara klara 4 timmar. Men hur.

Hej!
Jag hade gått/joggat en lång promenad. Gått hem och duschat, ätit något gott. Därefter satt på en rolig eller spännande film på TVn.
Du fixar det, tänk vad bra du kommer må!👍🤗🧡
Det blir jättebra att du nu börjar med antabus som hindrar dig från att dricka vidare.
Kram och lycka 🍀 till dig!🧡🌻🧡

Hej! Har du nån vän/släkt du kan gå/åka till o spendera några timmar? Kanske göra ärenden som du inte fått gjort? Sätta igång nåt projekt som du drömt om? Skriva ner dina känslor? Så du får det på pränt vad du önskar när du inte dricker?
Håller tummar o tår för dig @smg456👏🙏♥️

smg456

Jag blir så glad över att ni svarar, jag bara grät av att läsa. Jag känner mig ensam och är så glad att ni vill lyssna. Jag klarade mig 3 1/2 timme vilket var längre än jag trodde. Men tyvärr gick det inte hela vägen. Jag vill ändå tacka för ert stöd, det betyder så himla mycket för mig. Jag får se hur det blir imorgon. Kanske blir Psyk akut för att nyktra till mig. Jag får se.

@smg456 Hej igen! Jag är inte insatt i hur det där med antabus fungerar, kanske kan du förklara lite för mig? Du måste alltså vara nykter ett antal timmar/dagar för att börja, är det korrekt?
Vad bra att du har sökt hjälp och är på väg mot någonting bättre! Kanske behöver du mer hjälp, som du skriver, för att komma igång.
Ett bra sätt att få tankarna på annat är att läsa trådar här inne. Att läsa om andra människors livsöden och kamp ger i alla fall mig styrkan att orka kämpa. Det känns skönt att veta att man inte är ensam utan att vi är många som kämpar tillsammans fast på olika håll.
Jag håller tummarna för dig!

@smg456 Kom ihåg att vi alla har olika förutsättningar o kämpar så gott vi kan!♥️ Var stolt att du klarade 3.5 timma. Vi får inte ge upp även om vi kör i diket! Igår o idag har varit riktigt jobbiga dagar! Har vräkt i mig massa godis för att döva vinsuget!! O nu har jag gått o lagt mig. Är rädd att jag börjar dricka annars 😩 Imorgon är en ny dag! O den kan vara lättare!!🙏
Finns det någon i din närhet som vet vad du kämpar med som du kan vara hos o ni gör saker som gör att timmarna går?
Mina första dagar lusläste jag nästan alla inlägg här. O fick pepp o stöd av så många!🙏 Så fortsätt skriv här!! O läs om oss andra.
Styrkekram från mig♥️👼