jag har snart festat bort 40 år av mitt liv och det börjar tära på mig och de som står nära mig, jag börjar förstå att nu är det fanimej dags att lägga av med spriten på allvar. Men jag klarar det inte själv utan behöver stöd och hjälp av andra så min fråga är om det är flera som vill påbörja 2016 som nyktra? Hör gärna av er här via forumet så kan vi stötta varandra till ett nytt liv.

Ebba

Underbart!
Efter 40 år med "skiten spriten" är du värd att få må bra på riktigt, och vara den du är, ditt nyktra och riktiga jag.

farmor

Jag är också med på utmaningen! Förändring pågår, men jag kan inte garantera att jag blir någon lyckad följeslagare.

farmor

Varför har du dragit till med ett sådant födelseår? Anonym är man här i vilket fall som helst. Ja, man kan till och gå in och fejka sitt deltagande och låtsas vara "en av oss". Men en känsla av fejk och inte seriös ger knappast en känsla av sammanhang och stöd.

Det störde mig litegrann att den info man angav när man blev medlem syns. Jag hade ingen koll på att det skulle bli så när jag fyllde i. Jag har full förståelse för om man väljer att svara galet. Tittar inte så ofta efter på profilen heller och som du säger farmor, så vet man ju inte om info stämmer i alla fall. Här kan man ana sig till att den är fel, men det är väl nästan i så fall bra. Då vet man att man måste gissa själv.

Välkommen Linfix! Stanna och skriv här på forumet, då kommer du att få stöd.

farmor

Ja, det är en svår känsla det här med tillit och ärlighet. Som den beroendepersonlighet man har så är man också känslig, orolig och misstänksam mot vibbar som ger tankar om fejk. Det är väl också så att man känner mer förtroende och samhörighet med vissa. Precis som i verkligheten. MAN =JAG ?

JooJoo

Har druckit mer eller mindre varje dag i 5-6 år. Senaste månaderna har det ökat och efter en december med 3-4 boxar i veckan så har jag kommit fram till att jag inte orkar mer. Mår bara sämre och sämre och har täta panikattacker. Nåväl jag har en lång historik som jag inte vill gå in på nu men jag vill med detta säga att jag är med på utmaningen Linfix.
Idag är det dag 1. :)

det där med infon på profilen. Då jag började här angavs åldern i gruppen 1,2,3 där tre är den äldre och man el kvinna är 1 el 2. Varför övergav man det månne? Mer anonymt så.

Lycka till Linfix!

Jag såg några intressanta kommentarer här kring informationen kring ålder i profilen. Vi ändrade frågan från tre kategorier till födelseår i samband med att vi startade en forskningsstudie. Jag kan förstå att det kan kännas lite dumt att informationen syns om man går in på en användare. Vi vet att informationen är lite otydlig kring det. Vi har inte tagit någon medvetet beslut när det gäller hur profilen borde fungera. Vad tycker ni? Ska vi ta bort all information som ålder och kön så att den inte visas?

/magnus
alkoholhjälpen

Leverjag

Vi får ju alla ganska snabbt en känsla och den info vi ev vill ha av det hen vill förmedla i sina texter. Tycker det ska vara så neutralt som möjligt och nör man går med ska det vara glasklart vad som visas i användarens profil på forumet!

Så tycker jag! ?

LenaNyman

Så tycker jag. I min profil står bara hur länge jag varit medlem och just den offentliga informationen är tillräcklig. Är det intressant för er ur forskningssynpunkt att veta vilket åldersspann vi tillhör så är det bättre att formulera en enkät som är frivillig för användare att fylla i. Då erhålls dessutom mer säkerställda resultat; vem säger att man väljer "rätt" åldersspann till att börja med..? :)