Hej,

Nu vill jag sluta med alkohol. Jag dricker oftast bara en gång i veckan ibland två. Det är endast fre/lör som jag dricker om det inte är semester i någon form då kan det bli flera dagar i rad men endast kvällar. Problemet jag har är att det går bra i 85% av fallen, men det spårar ur i 15% av fallen och då med ödestigna konsekvenser. Hamnar i konflikter, blir för full, tappar alla hämningar. Jag känner att jag tänker mer och mer på alkohol och längtar till helgen då man får dricka och det är inte bra. Alkohol hjälper mig att koppla av och jag slipper alla jobbiga känslor för en stund. Men problemet är att när jag ställt till med något på fyllan så vill jag aldrig mer bli nykter pga den grova ångesten som kommer. Känner mig nedstämd i flera veckor pga mina alkoholtabbar och har svårt att behålla min självrespekt. Börjar kännas som att det inte är någon ide att sluta för jag har redan gjort så mycket tok på fyllan. Folk måste ju se ned på mig som en riktig looser. Min fru är påväg att lämna mig för hon börjar tröttna, hon vill inte ha med mig på något socialt för det är på fester som jag för det mesta spårar ur och blir för full. Ta ett glas vin eller två hemma går alltid bra, men har nu på senare tid känt att jag vill ha mer och mer även hemma.

Tänkte försöka hålla mig nykter i tre månader nu! Jag gjorde det för två år sedan och vill minnas att jag mådde bättre men tyckte det kändes lite tråkigt i vissa situationer.

farmor

Bra Beslut! Ta ett samtal ett samtal med frugan, hur vill ni se er,gemensamma framtid? Gör jobbet tillsammans! Allt gott från farmor ?