Jag drack vin 12 juni och inget sen dess. Har aldrig druckit flera dagar i rad men under dessa 10 dagar så hade jag nog druckit en flaska vin minst 2 ggr och ev 3 ggr. Det har varit nära ett par ggr att åka och köpa vin, men jag har vunnit över fienden. Jag har bl a varit här inne och läst samt att jag tänkt att "jag köper då inte vin idag"
Bästa känslan är dan efter när jag tänker på hur dåligt jag hade mått om jag gett efter. Nu vill jag vara snäll med mig själv. Jag vill ta hand om "den lilla flickan" som finns inom mig, ge henne en chans att läka, växa upp och ta ansvar för sig själv utan alkoholen.
Till slut kommer jag att respektera mig själv mer och lär mig att hantera jobbiga situationer utan alkohol.
Jag är nöjd och stolt över mig själv just nu.
Ha det fint allihop🥰

@Lyckan65 Du ska vara väldigt glad och stolt över dig själv, bra jobbat! Minns när jag nådde 10 dagar, tvåbent, det är något särskilt. Förstår att det finns en jobbig bakgrund för dig som kanske är ett skäl till att du druckit. Om du håller dig i samma tråd blir det enklare att följa dig och din väg till ett nyktert liv.

Kram!