Campral & Naltrexon, mina tankar, känslor & funderingar.. Jag tänkte då att jag startar denna tråd för att dela med mig av mitt år med dessa mediciner & ventilera lite men även kanske kunna svara på det ni kanske undrar.

Då jag väljer att starta en ny tråd istället för den jag la upp igår så tänkte jag ändå att jag lägger in gårdagens längre text här också för att ni ska hänga med lite mer kanske. Men kommer att framöver skriva kortare inlägg för det ska blir lättare att fråga & svara.. KRAM!

******
Jag startar med min fråga så ni ej hinner tröttna innan punkt. HUR tycker ni jag ska dela med mig om mina tankar, förändringar, känslor, tips & mediciner (antabus, campral, naltrexon & annat? Om det nu är något som ni vill läsa eller undrar över?

Ett långt ärligt inlägg & sen svara efter det eller dela upp inläggen i fler olika "kategorier" hänger ni med?

Jag har detta året gjort väldigt mkt förändringar & försök till att "förändra mitt drickande" shockat mig själv något otroligt, sen också fått frågor, läst nya & gamla trådar, gjort skillnad & hjälpt vänner men också personer jag inte ens vet hur dem hittat mig.

Men sen har jag också försökt samla mina tankar för att just dela med mig om HUR jag nu gjort för att förändra mitt drickande då jag ändå alltid levt & accepterat mitt beroende i cirka 20år. Min pappa & syster har alltid haft ett MISSbruk dem aldrig kunnat erkänna, medans min Farfar & jag alltid accepterat vårat beroende & bruk.

Därför så skulle jag vara tacksam för era tankar, svar & tips på HUR jag nu isåfall skulle dela upp mina texter, tankar, funderingar. OM det nu ens är något ni skulle vilja läsa?

Sen så hoppas jag verkligen det är okej med er trots alla förändringar & omständigheter & att här ska ni aldrig känna er ensamma. Så dela, fråga, läs! Tillsammans så ska vi kämpa. Kram!

Campral & Naltrexon, mina tankar, känslor & funderingar.. Jag tänkte då att jag startar denna tråd för att dela med mig av mitt år med dessa mediciner & ventilera lite men även kanske kunna svara på det ni kanske undrar..

Det kommer att framöver bli kortare inlägg för det ska bli lättare att fråga & svara.. KRAM!

Min doseringen är just nu 1 Naltrexon på morgonen, sen tar jag 3 st Campral morgon middag kväll. Jag hade egentligen aldrig något speciellt mål eller en plan på hur jag skulle förändra mitt drickande. Men tack vare dessa mediciner så förändrades allt efter en tid.

DOCK är en väldigt vanlig biverkning av Campralen diarré/dålig mage. Men min läkare sa att det tyvärr kan sitta i länge för många & det är då man får tänka lite om det är värt det. Men för mig just nu så är det de.

Hur går det för er annars? 🌸