Vad gör man när inget fångar ens intresse längre? Träffat läkare som har fokus på alko när man i grunden är utmattad av stress?
Allt krånglar å går åt helvete

Ja, vad svårt.. Många problem hänger ihop.. Själv hanterar jag stress bättre när jag inte längre dricker. Vilar och återhämtar mig på helgerna istället för att dricka och vara bakis.. Kanske börja där, och sedan ta tag i stressen. Finns det något av det som stressar dig som du kan påverka?

@dc945 Knepigt! Jag hade missat detta inlägg då jag inte hade sett det bland senaste kommentarerna. Gick tillbaka igen för att titta och det är fortfarande inte där? Den enda anledningen att jag såg det nu är för att Kennie svarade på det.

Men som Kennie säger, många saker hänger ihop. Man får försöka börja nysta i någon ände. Men är du utmattad av stress så kommer ju alkohol endast hjälpa för stunden men skapa mer problem och mer stress i det långa loppet, som du ju säkert har märkt. Dock är det väl så att om du träffar en läkare som hjälper dig att sluta med alkohol så är det ju endast en bit i pusslet och din utmattning ligger kvar.

Det är ju inte bra att ta sig an för mycket på en gång heller, men har du påtalat för vården om att du har en utmattning i grunden som också måste behandlas?

Catlady

Stress är för jäkligt. Min tillvaro är fylld av den och har stundtals varit nära gränsen till utmattning. Fått tipset att skriva ner alla ”måsten” och gradera dem. Vilka kan vänta (en hel del - exvis städning och tvätt), vilka är verkliga måsten och vilka saker vill man göra för att det ger energi. Det hjälper i vilket fall att reflektera lite över sin tillvaro och börja göra mindre förändringar. Slopa eller skära ner på alkohol är definitivt en sån sak. Alkohol spär på och förstärker många känslor och mycket tid går ju förlorad till fylla och bakfylla. När inget fångar intresset längre kan man också fundera på om det finns en bakomliggande depression eller nåt. Hoppas du får den hjälp du behöver för att må bättre.