Day by Day.. Själv eller självisk! Då tänker jag om man som beroende eller missbrukare lever ensamma & kanske inte har andra att tänka på på samma sätt som kanske andra med familj & sambo har?

Dela jätte gärna med er. Själv dricker jag varje dag för stilla mitt ”beroende” men jag dricker mig väldigt sällan berusad sen jag träffade min kärlek. Jag har ett distans förhållande sedan maj 2020.. Hur har ni det? Lever ni ensamma eller har ni familj? Hur påverkas dem av erat beroende eller är det något ni döljer för dem?

Kram 💜💜

@uddda
Jag är från andra sidan så att säga.
Jag påverkades av att det kändes som att ha en tredje person med i relationen, som inte var den "sanna" pojkvännen. Att bli fräck. Pratade konstigt. Kändes trist.

Även att det man planerat inte blev av pga fylla eller bakfylla. Besvikelse.
Att sedan bli medveten om detta och inte våga planera in vissa saker med risk för att de inte blir av ...

Att emellanåt få känslan av att komma i skymundan och inte vara betydelsefull för att alkohol är "viktigare". Att få höra gnäll över att människor är elaka då det uppenbarligen varit så att alkohol har ställt till det i vissa situationer.

Att vara orolig över vad den andre gör.

Att samtidigt vara frustrerad över ovanstående saker och samtidigt vara införstådd med att det är en sjukdom som tar över tillsammans med att tycka att den andre är en otroligt härlig person - nykter. 💕 Jag fick spader till slut.

I all denna röra är, åtminstone hos oss, kommunikationen i botten och man diskuterar inte situationer som uppstått och saker och ting "sopas under mattan". Helknäppa saker som hänt som inte diskuterats.

Det blir ett jäkla kaos av allt och jag kan mycket väl förstå att relationer går i kras pga detta alkoholelände.

En grym sjukdom som påverkar både beroende och anhöriga. Så jäkla less är jag.
Kram!!
🌺