annonyymmm

Hej jag har sådan rädsla för vad som kan hända så måste ha hjälp och råd från någon som är mer erfaren,

Jag har druckit varje dag i två veckor har försökt trappa ned, mängden har varit varierande men genomsnitt 1 bag in box per dag. Jag är livrädd för bara sluta tvärt för kroppen reagera rätt dåligt. Det sticker, pulsen är rätt hög det strama vid hals och ögonen är ofukoserade och mår allmänt skit med både det fysiska och psykiska då jag både är rädd fruktansvärt nojig, ångestfylld och känner mig lite off. Är detta farligt ? Eller är det en rejäl bakfulla?! Eller kommer jag få krampanfall, delerium etc... Jag försökte dricka vin nu men då symtomerna stegrade. innan dessa veckor har jag inte druckit på tio månader. Och hur påverkar detta levervärden?

Amanda

Hej annoyymm och välkommen hit!

Vad bra att du är uppmärksam på eventuella symptom och att du söker stöd här. Tveka inte att höra av dig till 1177 om du känner dig orolig, eller att ringa 112 i akuta lägen. Här kan du läsa om abstinenssymptom och vad som är bra att vara vaksam på: https://www.alkoholhjalpen.se/akut

Varma hälsningar,
Amanda, Alkoholhjälpen