Hej!

Jag är helt ny här och för mig är mitt stora problem alkohol och mina relationer.
Oavsett relationer - romantiska relationer, vänskapsrelationer, familj.

Jag börjar inse att jag har problem med alkohol då jag ofta hamnar i bråk/tjafs med vänner när jag druckit alkohol.
Folk berättar för mig att jag ”beter mig illa” men jag kan verkligen inte se det själv.
Jag blir bara arg och irriterad på att folk ”försöker säga åt mig vad jag ska göra och inte”, vilket jag vet är fett orimligt…

Men: Alla mina senaste kärleksrelationer har tagit slut. Antingen för att dom tyckt att jag dricker för mycket, blir otrevlig när jag dricker eller för att jag flippar ur och ”gör slut” på fyllan och sen ångrar mig GROVT.
Jag märkte att det inte finns någon specifik tråd här om just alkohol och relationer (eller så har jag bara missat den tråden om det finns en).

Jag skulle så gärna vilja höra andras upplevelser.
Har jag ett alkoholproblem eller är det kanske bara mitt dåliga mående i grunden i kombo med just alkohol som gör att mina relationer går åt helvete?
(Jag har PTSD, GAD, depression samt drag av borderline).

Tacksam för svar!!!

/N

@xlilxlilx
Hej.
Jag kommer från "andra sidan" med en (just nu åtminstone) fd som har problem med alkohol. Ok att jag funderar på svar, vill gärna ge respons, men är jag liksom fel person tycker du?
Sköt om dig.
Kram. 🌺