För tre år Sean skapade jag ett konto här. Jag har inte vågat skriva förrän nu.
Jag har eskalerat mitt drickande pga arv, miljö, sjukdom och social belastning. Jag vill ändra mitt alkoholintag och kämpar på olika sätt men jag lyckas inte. Nu väntar nytt jobb och utmaningar för att ändra min livsstil. Jag lever i en missbruksrelation och har ett vuxet barn som missbrukar allt och ställer till det. Jag hanterar det med att dricka mig besusad för att slippa rädsla av vad som komma skall.
Jag har sökt hjälp på beroendeenheter. Medicinerat men mått dåligt av medicinerna på olika sätt. Jag har tre barn och ett barnbarn. Jag har jobbat livet ur mig som egen företagare blandat med olika anställningar. De tre senaste åren har jag haft sorg, svår Corona samt bröstcancer ( nu färdigbehandlad) allt som är förbjudet som att röka och dricka har jag ökat istället för att minska som ett trotsigt barn. Vad är det för fel på mig?
Jag har gått på möten men jag kan inte identifiera mig i problemen. Nu har jag ett nytt arbete och ska börja köra långa sträckor. Det medför att inte dricka på vardagarna. Jag har bokat upp mig på olika kvällsaktiviteter för att undvika vinglaset. Ett glas blir flera glas och ångest i mängder. Hur skall jag klara detta?

Hej "Samelsurium"!

Ditt användarnamn till trots skriver du klarsynt och tydligt om hur det ser ut för dig med alkoholen. Du har en bild av det som varit, men även idéer om förändring. Blir nyfiken på hur det gick, med det nya arbetet och kvällsaktiviteterna. På sommaren är aktiviteten på forumet lägre, och en kan behöva skriva flera gånger för att tråden ska komma igång. Vill du får du gärna skriva och berätta hur du har det just nu och hur tankarna går.

Varma hälsningar,
Kristoffer
Alkoholhjälpen