Några månader sedan. Nykterheten gick ju sådär. Klarade senast en månad. Gick därefter bra till en början men så åter utför.

Sist jag var här så kände jag mig så ensam. Helt plötsligt så träffade jag kärleken med stort K. Efter många år som singel kändes det som en utopi. Och att det är en sådan fantastisk person som jag bara kunnat drömma om.

Men ensamheten var ju inte heller problemet till att jag drack, uppenbarligen 😏😏 jag är åter tillbaka i alkoholismens gap och vill inget annat än att få kontroll över det.

Sist jag hade en tråd här kände jag mycket stort stöd till att sluta eller dra ner på alkoholen och känner att jag behöver er hjälp igen för att ha en chans att försöka ta mig ur denna destruktiva situation.

Li-Lo

Hej igen Grezzlon!

Klokt att lite på din erfarenhet av vad som är hjälpsamt. Samla trupperna. Fint att höra att du träffat en partner du trivs med. Hoppas att du får samma stöd nu som du hade sist.

Varma hälsningar
Li-Lo
Alkoholhjälpen

Hej Grezzlon! Vad glad jag blir över att du mött kärleken! Hur ser hens drickande ut? Och känner hen till dina alkoholproblem? Vet ju att nyförälskelse ibland ackompanjeras av god mat och dryck, så kan tänka mig att det lätt drar iväg. Men kärlek behöver inte alkohol som bensin. Du klarade nyligen en månad nykter, så du vet ju hur man gör, dags att fortsätta nu!