Varför kan jag inte sluta!!!!!!!!! Allt står på spel. Barn, sambo (som är så trött och skadad av detta) jobb osv

@Jovanna
Vi är flera som är nya, vi kanske kan peppa varandra. Även om vi är så olika!!! Jag är på dag 1 idag 1/9...
Har inte haft en vit dag på evigheter, kan knappt inte minnas. Nu är det bara nolltolerans för mig som gäller i fortsättningen. Av hälsoskäl i första hand, min egen önskan o nyfikenhet.
Hur svårt kan det vara??? Väldigt olika har jag förstått av allt läsande i detta forum o andra sidor. Men det kan bara bli bättre!!!

@Jovanna Hej! och välkommen.
Att sluta dricka är skitsvårt! Om det är som du skriver, att allt står på spel, är det dags inse allvaret. Jag har bara tre råd att ge: Sök hjälp, Sök hjälp och Sök hjälp!
Sök hjälp för dina barns skull! Det är oerhört mycket bättre om du själv söker hjälp för dina problem än om det är någon utomstående som reagerar. Dina barn kommer att må så mycket bättre om du mår bra. Win-win situation.
Samma sak med jobbet, visa att du själv vill ha en förändring. Det ger dig en bättre sits visavi din arbetsgivare/ uppdragsgivare.
Din sambo? Bara du, hen och Gud (om det finns någon sådan) vet hur ni skall göra, men det är upp till dig att åstadkomma en förändring. Med stöd av dina nära och kära och support från forumet här kan du få till en förändring, men ibland behövs det professionell hjälp. Lycka till vilken väg du än väljer!