Jag ãr och har varit alkoholberoende i ca 10 år nu. Jag har varit nära att hamna i stora problem när jag kört bil full många gånger men alltid klarat mig undan med tur. Jag har ljugit och ljuger för alla så grymt bra så ingen förstår mitt problem. Varje dag dricker jag minst en flaska vin och innan det en öl ellee två för att komma i rätt känsla för lite vin. Jag har ett bra jobb och en fru och två dötrar som jag älskar över allt men trots det så gör jag dom ledsna gång på gång pga att jag är full ocb att jag lovat att i morgon ska jag inte dricka. Vet inte riktigt varför jag skriver här men jag vill och hoppas att imorgon och många flera dagar ska vara anorlunda. Jag vill inte göra min familj besvikna. Konstig inlägg... senare kan jag förklara mera.

@IamNoOne
Välkommen hit! Jag vet inte om du hunnit läsa runt här inne i forumet? För mig har det, och att skriva, skriva, skriva varit en nyckel till att kunna påbörja min resa mot en positiv förändring.
Jag hoppas du blir kvar här på forumet.
Ta hand om dig!
/KL

Jag klarade av att vara nykter tre dagar. Sen av många dåliga anlednigar var jag tillbaka igen. Nu är det Fredag igen men jag har inte haft någon alkohol idag. Jag är så besviken på mig själv. Men utan alkohol är mitt liv så tråkigt. Nu försöker jag igen. Idag är dag nummer ett igen

Det är den känslan som är den absolut värsta när man dricker… ”att man är ingen”, ”värdelös”, så besviken på sig själv. Du skriver att ditt liv inte är roligt utan alkohol, men sanningen är att ditt liv inte är roligt med alkohol heller, eller?
Hela belöningssystemet är kidnappat. Och det är så jäkla trist att inse att man har varit lurad att tänka att alkohol är bra.

Du klarade tre dagar utan den här gången. En jättebra början på en förändring. Och nu har du tagit tag igen. Sakta men säkert förändrar du. Du kanske kan börja med ett av programmen som finns. Nu har jag inte testat programmet här själv, men det det finns kanske andra som kan berätta mer.
Du tror det kanske inte nu, men det blir sannolikt bättre utan alkohol. Ge det tre månader, det är kort tid och tänk efter vad du hade för liv innan du började dricka. Vet inte hur du lever nu, men du skriver att du har två döttrar - känner du dig utanför?
Tränar du? Har du några intressen du kan återuppta? Vänner?
Alkoholen gör en extremt passiv och handlingsförlamat tycker jag. Så ta en vit månad. Är lite vitaminer, kom igång med träning, se dina fina döttrar och din fru och ta det första steget mot ett nytt liv. Det är så värt det.

@Sisyfos Tack för svaret och motivationen. I Söndags klockan 09:00 städade jag och min fru huset tillsammans, det har inte hänt på många år och var väldigt trevligt och belönande :)