Rånad och misshandlad

Erik1977

Var ute med kompisar och drack alldeles för mycket. Blev rånad och misshandlad på vägen hem.

Mitt drickande måste få ett slut. Om jag fortsätter med mitt drickande kommer jag att om jag har otur att bli dödad. Känner mig rädd och skäms så mycket.

Jag vill inte dricka en droppe alkohol mer. Jag måste ta tag i mitt liv. Har en familj som älskar mig och som behöver mig.

ALDRIG MER!!!

@Erik1977 Godmorgon Erik 🧡
Bra beslut! Det kan faktiskt vara livsfarligt att bli för berusad ute på stan. Man är ett lätt byte för de som vill åt ens pengar, telefon eller andra värdesaker. Det är inte ens säkert att polisen tar hand om en om man hamnar i fyllecellen.
Så var rädd om dig Erik!
Kram och all lycka till dig!🍀🧡🍀

Hej Erik1977!

Välkommen hit till forumet. Först och främst, hur har du det idag? Du beskriver en farlig och obehaglig händelse, hoppas att du får det stöd du behöver för att läka från den.

Vill också säga att det är klokt av dig att du skriver här, det finns mycket att vinna på att du fortsätter omsätta din förändringsvilja till handling på det här sättet! Hur går tankarna nu, vad tror du kan vara nästa steg för dig?

Skriv gärna mer och berätta om hur du har det och hur det går för dig.

Varma hälsningar,
Kristoffer
Alkoholhjälpen

Du skäms skriver du och visst kan man känna skam för att man inte hade kontroll, men andra människor har tagit sig friheten att råna och skada dig, det ska inte du skämmas över. Du är ett brottsoffer så jag hoppas också att du får hjälp att reda ut de känslorna. Att ta tag i sitt drickande ger bara fördelar, så låt det här bli din vändpunkt.

Erik1977

Hej på er,
Är nästan helt återställd nu dock så känner jag av vissa av de skador som jag ådrog mig efter misshandeln.

Det viktiga för mig är att jag kan logga in här och läsa vad jag skrivit samt även den respons som jag får/fått. Loggar in här varje gång jag blir sugen på att dricka. Inte druckit en droppe alkohol mer och det tackar jag er för!

ALDRIG MER ALKOHOL!!!!

@Erik1977 så hemskt att läsa vad du varit med om, skönt att höra att du mår bättre även om jag kan tro att det tar ett tag att komma över. Bra beslut att sluta dricka, mellan raderna uppfattar jag att du tänkt på dina alkoholvanor tidigare. Det har jag också gjort och kan just idag registrera min 9:e 0:a i kalendern ☺️ Ta hand om dig