Jag dricker 2 flaskor vin per dag, börjar när jag vaknar tills jag går till jobbet och så efteråt.
Nu har min läkare gjort en orosanmälan (har 2 tonåringar) då de upptäckt detta på ett blodprov för andra tester.
Jag ska in för blodprov igen under mellandagarna på eget önskemål coh har sagt att jag ska återuppta antabus. Jag vet bara inte vad jag ska göra när jag inte dricker. Detta har pågått minst ett år.
Hjälp mig!

Välkommen hit @LitenS 🌟
Är det första gången som du skriver här? För att kunna svara på din fråga vad du ska göra om du inte dricker är lite svårt. Eller ja det finns väl massor av saker man kan göra istället för att dricka alkohol men man behöver veta lite mer om dig? Vad dämpar du med alkoholen ?
Har inte din arbetsgivare reagerat eftersom du skriver att du dricker före du går till jobbet?
Jättebra att du skriver och berätta gärna mer om du vill.

Kram 💗

Hej, välkommen hit🤗
När jag själv tog beslut om att sluta dricka gick jag all in för att läsa på om vad alkoholen gör för skada i mig, vad som händer när man dricker, om beroende och hjärnan, om hormonet dopamin som kan göra det svårt att sluta. Hur man tacklar sug... byggde upp min kunskapsbank helt enkelt.
Vad gillar du att göra? Eller börja med något du tänkt du vill! Rör på dig, styrketräna, laga god mat. Fyll på med må gott hormoner, umgås nykter med din familj. Du får livet åter! Hjärnan blir kidnappad av alkohol det är så skönt att bli fri💪
Kram🤗