Hej på er!
Är en 30-årig tjej som insett att det är något med mig och alkoholen som inte alltid stämmer. Hade en period jag drack för mycket, ensam ca 1 flaska vin om dagen. Hade precis flyttat till ett annat land och kände mig väldigt ensam. Efter ca 1 år tog jag mig i kragen, tog tag i vikten (hade gått upp mycket i vikt det året med) och sen tog jag också tag i mina studier. Satte som regel att jag inte fick dricka nåt förutom helgerna, vilket har funkat bra! Men sen blev det ca 1 flaska vin lördag och söndag. Det har som sagt funkat, men så bestämde jag mig för att ta en vit period. Höll upp 7 veckor och det kändes bra! Gick ut på restaurang och drack väldigt måttligt, så det kändes inte jobbigt. Men i fredags drack jag på ett sätt som jag kände inte var bra för mig, och även om inget hemskt hände så hade jag panik och ångest hela helgen, vilket jag lugnade ner mig själv med mer vin.. Jag vill (och tror) att jag kan dricka på ett sunt sätt, men framför allt är jag orolig för denna ångest alkohol kan ge mig. Det har hänt förr, och när det blir så känns det som att jag är typ allergisk. Jag får som en fysisk ångest, och har ingen kontroll på varken tankar eller kropp. Detta skrämmer mig såklart, även om det inte händer varje gång, så undrar jag ju vad som händer?
Jag är mig själv igen nu, men vill inte dricka på ett tag, och om jag gör det vill jag inte vakna upp som "Skriet" dagen efter. Har väl haft på känn ett tag att jag och alkoholen kanske inte alltid är en match in heaven, kollat in här, och nu bestämt mig för att dela med mig. Också att jag vill förstå mig själv och relationen till alkohol på ett bättre sätt. Känns som det finns många i samma och annan sits, men att det är ett fint forum! Håll ut och kram på er!