Hej! Så trött på att dricka så mycket alkohol. Går liksom inte att sluta. Har druckit så mycket för att dämpa min ångest och nu kan jag inte sluta. Har jag förstått. Vet inte var jag är riktigt men när jag dricker vill jag bara ha mer. Sen är jag bakis och dricker ingenting. Tänker att nu får det vara nog. Mår skit. Sen går det 1 eller 2 dagar så är jag där igen. Hur ska man klara detta?

Jag skulle säga att alla börjar på samma plats. Vill inte mer. Hur ska det gå till. Som tur är behöver man inte lösa allt på en gång för då kommer man inte nån vart. Börja med en dag i taget, varje dag. Då kommer du vara trött, rastlös, känns dig bakis eller deppig eller glad. Under tiden läser du här, skriver, drar nytta av alla kloka bjussiga människor som befolkar forumet. Sen tar du olika jobbiga saker när de kommer.välkommen hit! Kram 🤗

Nej, det känner vi igen. Alkohol används som både bränsle och brandsläckare.
Att du inte vet hur du ska fixa detta betyder främst att du behöver ta reda på mer om HUR du ska fixa detta. Så. Läs här. Läs tex Andrahalvleks första tråd! (Klicks på hennes namn så kommer hennes trådar upp.) Där finns oceaner av tips på poddar, böcker mm. Och skriv! Vi har alla varit där du är nu. Kram.