Hej, jag har sedan en tid tillbaka(början av december) när jag flyttade isär med mitt ex. druckit alkohol mer eller mindre varje dag. När jag tar första glaset en dag så slutar jag inte förrän det är dags att sova. Vilket framförallt på helger(då det finns möjlighet att börja dricka tidigare) kan leda till ett extremt stort intag. Jag är extremt tacksam för all hjälp jag kan få från er.

Li-Lo

Hej

Det är ett par dagar sedan du startade tråden. Det kan ta ett tag ibland för en ny tråd att få fart. Att fortsätta skriva ändå och vara aktiv i andra trådar kan vara hjälpsamt. Du gör såklart det som känns bekvämt för dig. Bara att starta en tråd kan vara ett stort och ibland avgörande steg. Att uppmärksamma sin egen riktning och fundera på vart den leder kan vara omtumlande, så fint av dig att be om råd och ta rygg på andra eller gå bredvid någon i liknande sits. Du har fått fatt i din kompass.

Hoppas att att andra användare snart hittar hit till dig.

Vänligen
Li-Lo
Alkoholhjälpen

Hej Rog83 hur har du det? Eftersom du inte druckit så lång tid så har du ju inte utvecklat ett beroende. Men fortsätter du dricka varje dag kommer du att göra det. Tänk dig för o stoppa medan tid är. Lycka till