Hej alla.
Ny här men behöver ert stöd. Jag har alltid gillat öl och kunnat hålla det i styr i 55 år men nu börjar det spåra ut.
Vet inte om det beror på jobbet eller sambon.... jag älskar båda :-) har ca. 12 företag men bara en sambo.
I det sista har jag börjat dricka nästan varje dag, innan va det varje helg och lite folköl på vardagarna.
Rädd för och behöva sluta helt och hållet eftersom det är det roligaste jag vet men så eskalerar det bara och blir mer i stället.

Li-Lo

Välkommen Reload!

Det gläder mig att höra att du känner starkt och positivt för fler delar i ditt liv. En bra bas gissar jag inför den förändring du vill göra. Att stanna upp och inse att det som tidigare fungerat gällande alkohol inte längre gör det kan vara tufft. Om jag förstår dig rätt vill du inte att alkohol ska ta ett för stort utrymme i ditt liv och du står redo att göra annorlunda.

Du är inte ensam om att märka att alkohol gör det alkohol gör så att säga, den förändrar oss och vi utvecklar det du så tydligt sätter fingret på; tolerans. Du gör helt rätt i att dra i handbromsen och jag hoppas att fler hittar till din tråd och att du får det stöd du efterfrågar.

Oavsett om ditt mål är att dra ner, börja med en nykter period eller om tankar på en nykter livsstil vaknar hoppas jag att vi får gå bredvid dig en stund här.

Vänligen
Li-Lo
Alkoholhjälpen