Hej!
Dag 5 idag sen jag bestämde mig att nu får de vara slut med alkohol. Var på AA i tisdags o är något jag kommer fortsätta med. Pratade med chefen idag o la en plan i framtiden hur dom kan hjälpa o stötta mig så känns kanon.
Helgen närmar sig o lite små ångest för detta då det är helgen jag alltid (supit) på.
Planerat in aktiviteter för fre,lör,söndag.
Drömde inatt en så hemsk mardröm där jag korkade upp med öl o whiskey o drack som aldrig förr,var helt svettig när jag vaknade.
Något som jag märkt denna vecka efter jag berättat för alla i min omgivning om mina problem är att sömnen redan nu blivit bättre. Har alltid även när jag är ledig sovit typ 4 timmar o vaknat jämnt mellan 4-5 på morgonen med givetvis ångest direkt när man vaknat.
Idag sov jag till 08.10 halleluja på den.
Ha en fortsatt fin kväll alla

@masimbe Grattis till dag 5. 👍
Första helgen så är man stressad, men det kommer att kännas lite lättare framöver.
Om du skriver alla dina inlägg i samma tråd så blir det lättare att följa hela din resa.
Ha en bra kväll.

Då var de lördag o en härlig morgonpromenad klar, fredagen gick över förväntan här. Blev gymmet först o efter de blev de padel. Kvällen bestod av pizza,pepsi o en skål med chips.
Tänkte imorse när jag gick i skogen o stannade upp,luften var klar… ingen bakfylla,de var nog ett av dom lugnaste stunden jag någonsin känt i kroppen.
Vi kämpar på

@masimbe Grattis, idag har du klarat första helgen.
Det är då man får en insikt när man vaknar på Söndagsmorgonen, o första tanken är ,va gött jag mår idag. 😃

Hej! Ja de var en underbar känsla. Tog faktiskt o åkte ut o åkte med bilen imorse o bara körde runt. Var en annorlunda känsla att inte vara bakis på en söndag. Fortsätter så @Jan.3.

@masimbe Välkommen hit! Grattis till 9 dagar! 🥳💐. Vad modigt och bra att du berättat och bett om stöd från både din chef och din omgivning. Att leva i sanning och vara ärlig är en otrolig lättnad och du berättar att du sovit bättre pga det. Det härligaste är att vakna nykter på morgonen och slippa ångesten som man får när man druckit. Nu har du även klarat din första helg och det är stort!

Fortsätt på din fina bana och du kommer att må ännu bättre. Ha en fin måndag!🌷💕

Hej! Tack snälla för dom motiverande orden. Ja framförallt o slippa ångesten så fort man slår upp ögonen är en sån underbar känsla att slippa… önskar även dig en fortsatt härlig måndag o hoppas allt är bra med dig!@vår2022

@masimbe grattis till dina nyktra dagar och första nyktra helg! Instämmer med tidigare talare, den första är värst. Jag har valt att fokusera överdrivet mycket på fördelarna och jag ser att du nämner några, vakna pigg och körklar. Det har varit en bra motivation för mig. Lycka till framöver och ha en fin kväll 🌷

Tack så mycket! Idag var dock en tuffare dag då tankarna for iväg. Satte mig ute med en kaffe i solen,så skönt väder… dock kom tanken att gud va gott de hade varit med en kall,problemet med mig är att de blir aldrig en… så blev jag nedstämd då jag tänkte framåt att de aldrig mer kommer bli en kall mer… dock väger tankarna över till de positiva då man tänker på o slå upp ögonen fullt med ångest o bakis som fan. Fast besluten på mitt mål men ibland försöker hjärnan spöka till de,bara att vara fokuserad. Trevlig kväll @Friluftstok

Tack så mycket! Idag var dock en tuffare dag då tankarna for iväg. Satte mig ute med en kaffe i solen,så skönt väder… dock kom tanken att gud va gott de hade varit med en kall,problemet med mig är att de blir aldrig en… så blev jag nedstämd då jag tänkte framåt att de aldrig mer kommer bli en kall mer… dock väger tankarna över till de positiva då man tänker på o slå upp ögonen fullt med ångest o bakis som fan. Fast besluten på mitt mål men ibland försöker hjärnan spöka till de,bara att vara fokuserad. Trevlig kväll @Friluftstok

Dag 12. De rullar på här utan alkohol,går faktiskt över förväntan även om de kommer tankar emellanåt att man (gjort slut) med sin bästa vän… var på AA i tisdags o där fyller jag verkligen på med ny energi,uppskattar verkligen dom mötena.
Idag har det varit ledigt från jobb,blev gymmet först på morgonen sedan gick jag ut på stan p tog en lunch. Sov middag i 1,5 timma o just sömnen har blivit så mkt bättre sen jag slutade dricka. Ingen ångest,ingen bakfylla! Ha en fortsatt fin torsdag vänner o snart är de helg 😃

Söndagskväll. Ännu en härlig nykter vecka är snart slut. Tog bilen och åkte o hälsade på päronen i förmiddags,gick ut i skogen o grillade lite korv. Är redan dag 15 idag som nykter. Sömnen är så gott som perfekt just nu,känner mig utvilad när jag vaknar på morgonen o framförallt slippa denna ångest!!! Denna vecka har gått förvånansvärt bra,känner mig grymt stark psykiskt,målmedveten.
Nu blir det att kolla lite fotboll här ikväll. Ha de fint alla fina vänner

Lördag.
Hej alla vänner! Då var de lördag och idag har jag varit nykter i 21 dagar,vet inte när det hände sist men stolt riktigt stolt är jag. Min sömn är faktiskt helt toppen just nu,från att sova Max 4 timmar per natt pga oro,ångest så sover jag hela nätterna nu😃underbart!
Annars flyter de på väldigt bra här,klart man blir påmind ibland hur gott de hade varit med öl men har hittills väldigt bra kontroll över de.
Hoppas ni alla har en härlig lördag. Var skönt o skriva av sig lite.
Bäst är ni!

@masimbe Grattis till 21 dagar!🥳 och till att sova hela nätter. Att vara nykter ger härliga effekter vilket inte den, eller oftast ett gäng öl ger. Bra jobbat!

Ha en fin söndag!🌷💕

Hej på er alla! Hoppas ni mår bra. Här går de jättebra. Idag har jag varit nykter i 40 dagar. Går på AA 1 ggn i veckan. Var på första träffen med en psykolog gällande min ångest i måndags o kändes så bra😃! Hoppas ni kämpar på därute o ta dag för dag. Ha de fint