Hej,
Jag undrar vad ni anser om min situation. Jag har en väldigt konstig relation till alkohol. I jobbsammanhang dricker jag aldrig för mycket utan är tvärtom ofta restriktiv, blir aldrig full i jobbet eller ens i närheten. Men privat är det verkligen både och. På senare år har jag haft månader av uppehåll men sen känner jag att jag saknar alkoholen och super ner mig mer eller mindre. Problemet är att jag inte avsiktligen gör det utan när väl jag sätter igång har jag absolut ingen gräns, förrän jag stupar. Än så länge har det inte gått ut över familj osv för jag planerar alltid in att dricka när jag kan vara helt själv samt har ledigt dagen efter OM jag skulle dricka för mycket, vilket tyvärr blir allt mer ofta då jag väl dricker. Men det är som att jag blir manisk i mitt drickande när väl jag sätter igång privat. Även vid middagar etc kan jag fortsätta dricka när alla andra gått hem/gått och lagt sig för jag får liksom inte nog.
Så min fråga är egentligen, GÅR det att lära sig dricka normalt eller är det nykter alkolist som gäller?