Hej
Jag är ny här och har väl liksom ni orsaker till att ni att vara här. Jag har haft lång stress i närmre 30 år och tänkt att det är väl orsaken till att jag bedövar mig med alkohol men när jag tänker efter så har jag svarat an med kickar på alkohol så länge jag nyttjat det. Alkoholismen har smugit sig på och nu har det gått ganska fort i slutet. För mig är det ett uppvaknande att det inte är pga andra som jag dricker, utan för att det jag valt det och att jag faktiskt alltid kickat på alkohol. Jag har ett lättväckt belöningscentrum som kickar på kaffe, träning, shopping mm, alltså inte bara substanser. Jag började dricka kaffe för 4 år sedan (är närmre 60 år) och får lite samma effekt av kaffe som av vin, är det någon som känner igen detta? är med andra ord inte påverkad av kaffe som många, dvs att det blir huvudvärk eller trötthet ifall jag inte dricker. Jag får kickar och blir lite lullig. Vill med andra ord sluta med kaffe också.
Vet att alla ni andra vill få kontroll på detta och hoppas på att få svar, vill gärna stödja andra och få stöd

Li-Lo

Hej Gisse

Välkommen till forumet! Jag ser att det är ett par dagar sedan du startade tråden och ibland ramlar nya trådar så att säga mellan stolarna. Skriv gärna igen.

Ett tips är att skriva lite i andra trådar, då hittar fler användare dig.

Fint att ha dig här, du har tagit ett tydligt steg mot förändring
Li-Lo
Alkoholhjälpen