Hej allesammans! Ny här och har läst på detta forum från och till under ett års tid, men först nu jag vågade ge mig in här och själv skriva några rader. Måste säga att jag blir otroligt glad att se hur stöttande och otroliga alla här verkar vara och det är därför jag vågar skriva av mig lite. (Livrädd egentligen...)

Jag har under många års tid druckit i stort sett varje dag, senaste åren ganska stora mängder. Har varit rädd att sluta för att då blir jag av med min snuttefilt... samt börjat bli livrädd för att ha utvecklat ett beroende och för konsekvenserna av avtändning etc... Men med viktuppgång, ångest, ingen ork och ledsna stunder, sviker mina anhöriga och vänner som inte vet hur illa det varit, så har jag tagit ett beslut om total livsstilsförändring...

Jag har alltid i stort sett kunna sköta jobb trots rätt hemsk baksmälla ibland, men jag tror det eskalerat rätt mycket i mängd iom att jag sällan blir bakfull. Eller... inte så att jag inte klarar av att gå till jobbet i oavsett skick...

Nu är jag inne på min 3:e dag utan alkohol och jag är inte ens sugen. Har i stort sett inga abstinensbesvär förutom lite yrsel, öronsus och trötthet och jag hoppas innerligt att det förblir så. Hade en tanke på att testa att iaf sluta köpa hem alkohol och framöver är målet att kunna ta ett glas vin på en middag eller liknande utan att det går överstyr. Bara inne på dag 3 som sagt och en dag i taget är det som gäller.

Så himla glad att jag hittat detta forum och er fantastiska människor som är här! Tack ni är fantastiska!

Hej Cavilla81 och varmt välkommen hit!
Du är igång nu, startat en tråd här och varit alkoholfri några dagar, två stora steg. Både att vända sig utåt för stöd, hit och att du varit alkoholfri efter ditt beslut i några dagar redan. Modigt och klokt att du börjat skriva här och fint att vi alla får följa dig en bit på vägen i detta.

Ibland tar det lite tid innan en tråd får fart, skriv gärna igen och berätta om du vill hur det går och hur du mår kring detta!

igen, varmt välkommen!

Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

@Cavilla81 Hej o välkommen hit!
Forumet är så bra! Du kan läsa, skriva o hitta mycket kunskap - och du behöver inte alls vara rädd 🥰
Jag har ju många a-fria dagar men jag minns också hur det var precis i början. Många tankar o funderingar - hur ska det a-fria livet bli? Så småningom lättar det mesta men det kommer också deppigare perioder. De får en hantera när de dyker upp...
Det låter toppen för dig nu o det är bara att njuta!
Du har ju varit inne o läst under en tid så du har säkert snappat upp en del redan!
🤗 Kram o välkommen igen

@Rosette Tack Rosette! Jag var inte inne på ett tag efter jag skrev av mig ändå. Vet inte om jag ångrade mig eller vad som hände men jag är inne och kollar igen mest på andras trådar. Det gick toppen i 7 dagar och sen var det ju födelsedagsmiddag och BiB... Efter det kom ångesten och rastlösheten tillbaka så självklart var jag på vinet igen...
Nu efter ett tag så har jag börjat om igen. Är bara på dag 2 och fler ska det bli tänker jag. Tack stödet, det känns bra! Och även bra att läsa andras trådar och svara på dem! :)