Hej

Jättelänge sen jag var här. Inget har ändrats. Dricker vin varje dag sen många, många år tillbaka.

Men.

Uppvaknande nr 1.
Min mamma, alkoholist från jag var 5 till kanske 45 (är 57 nu), dog 8 februari. Vi pratade i telefon VARENDA dag. Fy fan vad jag saknar henne.

Uppvaknande nr 2, det viktigaste.
Jag har varit hemma med Covid hela veckan. Jobbat hemma sen onsdag. Idag, vid 15.30 (vi slutar 16.30) kom min chef och vår VD. De fick mig att erkänna allt, och att de skulle fixa hjälp (hade liksom druckit lite på arbetstid, vilket ALDRIG händer när jag är på jobbet). Det är ju detta som är så svårt, att be om hjälp!! Jag har gått hos en psykiatriker i säkert 6 mån, men aldrig nämnt något om vinet. Men nu jävvlar i min lilla låda skall det bli ändring. Min chef kommer att se till att jag får Antabus varje dag (är GBP-opererad, så varannan dag funkar inte). Sen vet jag inte hur det skall gå på helgerna, men det löser sig.

Grejen är den att jag inte kan skriva till NÅGON vad jag gör, eller att cheferna kom idag (älskar dem för det). Så nu får jag skriva av mig här.

Wish me luck!

L

Li-Lo

Hej

Hur går det för dig?

Du skriver att inget ändrats sedan du var här sist samtidigt som det verkligen händer saker i ditt liv. Stora saker. Jag hoppas att din tråd får fart och att forumet kan vara en plats för dig där du kan reda i tankar och få stöd.

Varma hälsningar
Li-Lo
Alkoholhjälpen

Jag önskar verkligen att det går bra för dig. Jag jobbar hemifrån och kan göra som jag vill tyvärr. Har ingen chef som skulle komma på mig. Är också GBP opererad . Känns som man flyttat ett missbruk till ett annat. Jag håller tummarna för oss alla här@En andra chans