Är trött så på mig själv och med mina folköl. Är oerhört disciplinerad, cyklar 7 mil i veckan i ca 35 km tempo, går med hundarna i 7,5 km tempo 1 mil om dagen. Har lagt om kost och äter sunt, (6 ggr per dag lite och ofta) och gått ner 28 kg i vikt pga. kostomläggning. Har inte nyttjat nikotin på 6 veckor. (Storsnusare sedan tonåren, 1 års uppehåll men annars över 35 års snusande). Men när det kommer till mina förbaskade folköl..... De vill jag gärna ha varje kväll och ett rejält gäng.... Trots mitt extrema folkölsdrickande så har jag rasat i vikt med ökad träning och omläggning av kost. Så där försvann den moroten, min andra morot PENGAR kvarstår dock!. Har sökt hjälp hos Vårdcentral, pratat med KBT kurator men det har inte givit mig något. Har provat de två mediciner som finns men har fått aknebölder och kass mage av dem. Jag kan bara inte förstå hur jäkla svårt det ska vara att vara utan folköl, är jag helt !!!! ... Jag dricker inte vin, ej heller starksprit, sällan starköl. (Har både vin och spri hemma men det vill jag inte ha). Ett stort bekymmer är att jag känner mig uttråkad trots fritidsintressen (hundträning, MC) så då gör lusunnapilsnern susen.

@Scott10 Hej och välkommen hit! Grattis till din kostomläggning, goda motion och viktnedgång🥳. Du berättar att du dricker folköl varje dag, hur många dricker du? Hur mår du för att du dricker folkölen?

@Varafrisk. Hej! Jag kan konstatera att från och med 2022-04-07 till och med 2022-04-11 har jag lagt 733,43 kr på lusunnapilsner, folk öl 3,5 ! Det är minsann helt åt h-vete!!!

@Scott10 Ja, det är verkligen mycket! 1 folköl, 5o cl = 1 standardglas vin, 15 cl. Så 5 st folköl = 1 flaska vin, och 20 st = 4 flaskor vin på en dag. Låter som att du är beroende av alkohol och att din hjärna är kidnappad av alkohol. Ditt belöningssystem i hjärnan vill hela tiden få kickar av alkohol, av folköl. Det är därför det är så svårt att avstå för dig. Kanske ska du ta en ny kontakt med vårdcentralen eller en beroendemottagning och be om hjälp med att sluta dricka om det är svårt att göra det på egen hand?

@Scott10 Hann få iväg mitt meddelande ovan innan det var klart, mer kommer här.

Du kan också ringa anonymt till Alkohollinjen på 020-84 44 48 och be om råd hur du kan gå tillväga. Det finns också ett självhjälpsprogram här på forumet som du kan anmäla dig till och som är ett bra stöd för att sätta mål och strategier för sitt drickande. Du verkar triggas av att sätta mål😁. Istället för att räkna pengar, kan du räkna antal dagar du är nykter?

Lycka till!💕❤️