Hej! Har varit nykter i en och en halv månad. Går på AA- möten.Tycker inte jag har haft särskilt svårt att låta bli A. Sen helt utan anledning köper jag mitt vanliga vin. Häller i mig som en svamp. Vad hände! Är skitbakis idag, ångest över att jag förstört min nykterhet. Men måste ta ett nytt beslut. Börja om från början. En dag i taget.

Trist men ofta är det ju något som triggar igång drickandet. Försök minnas om du kan några signaler. Annars så är det ju bara ta nya tag. Förlåt dig och kavla upp ärmarna och kämpa.

Maharion

6 veckor som du kan vara nöjd över. Antar att du har funderat igenom vanor och ett o annat under dessa veckor, så nog är det inte som att börja från början? Eller? Hitta vad det var som fick dig till ett återfall, vad kan du ändra på, vad kan du lära dig av det? Men det är rätt självklart att en ska lära sig av sina misstag eller hur, det här kan du säkert!

Håller med Aeromagnus förlåt dig själv och kavla upp ärmarna.

fiskarn

Måste bara få säga att det är så skönt att läsa i alla trådar. Får kraft och ny motivation. Vet vad som triggade detta återfallet och tänker ta lärdom. jag ska försöka att vara lite snällare mot mig själv.
Som många skriver är helgerna svårast då man är ledig. Jag drack bara på helger i början, men började planera mitt drickande redan mitt i veckan. Sen blev veckosluten bara längre och längre. Fick titta på mobilen dagen efter för att se vilka jag fylleringt.
Vad som fick mig att bestämma att ändra på mitt drickande, var i julas. Min ena son ( bor inte hemma) Kom in i köket och sa, ska du sitta och fyllesnacka så åker jag härifrån. Den käftsmällen gick inte att ducka för.
Så tack för att ni finns och ger mig ny kraft. En dag i taget.
Kram.

Suss73

Heja dig! Håller med om att man får mycket inspiration. Mycket "Been there, done that". Både sorgligt och stärkande. Imorgon har jag min dag 2.

fiskarn

Dag 3. Har sovit väldigt oroligt i natt och vaknade kl 5. Tittar ut och ser att det blir en fin dag. Känns jäkligt skönt att vakna nykter. Om än väl tidigt :) Har bestämt mig, en till nykter dag. Inget besök på systemet.
Sänder styrka till er som inte har bestämt er än.
Kom igen, en dag till.
Kramar!

Suss73

Godmorgon!
Visst är känslan stor av att vakna nykter! Ha en fin dag!

fiskarn

Hej! Det var ett tag sedan jag skrev. Jag är nu inne på min nionde dag utan A efter mitt återfall. Har använt tiden till att fundera på när, var, hur, mitt missbruk ser ut. Och Varför! Jag har fått många kunskaper på vägen. Hittat lite strategier för hur jag ska möta dom problem som uppstår.
Den svåraste biten har varit känslor. Förstår att jag lagt " locket på " på mycket som hänt och känts svårt genom livet.
Det har förutom drickandet, från väldigt unga år, handlat om sexuella övergrepp, incest, dålig självbild och ett utanförskap. Flyttade hemifrån när jag fyllt 16 år. Ut i en verklighet jag inte var mogen för.
Lite förvånad ändå och stolt över att jag är den jag är idag.
Mamma till två underbara grabbar ( nu vuxna). Ett bra jobb. En fantastisk och stöttande fru. Som jag träffade för 18 år sedan.
Jag har mycket att vara glad och tacksam för. Som jag inte vill förstöra med att fortsätta mitt drickande.
Så en dag eller timme i taget.
Kram till er alla.

Djävulsdansen

Jag skickar en stor styrkekram till dig & önskar dig en härlig, nykter helg ?

fiskarn

Har klarat ytterligare några dagar utan A. Känns skönt fast det är lite upp och ner med humör och sug. Har fått en sponsor som jag ska träffa på Lördag, och då börjar vi med dom tolv stegen.
Känns hoppfullt.
Kram.

Plommonet

Heja dig! Återfall är väl en del av tillfrisknandet som jag förstått det. Det är ju jättebra att gå in här och få motivation, att se att det faktiskt inte är så att man faller ner till botten igen för att man druckit en gång, du har ju kommit en bra bit p¨å vägen ändå! Kram