hej!
Jag var nykter tre helger och kände mig duktig.... och mådde bra! Har nu under ledighet druckit flera dagar i rad, mår piss. Finns det verkligen hopp? Jag vet ju att jag är på väg i mina tankar och att jag är här, varför går jag emot vad jag vill??

anonym11208

ganska många återfall, men jag tog två steg frammåt och ett bakåt och nu börjar jag känna att jag är på rätt väg. Jag drack vin igår men jag slutade i tid. Forumet hjälper mig mycket, läs och skriv i din egen tråd. Håll dig sysselsatt, gör saker där man inte dricker.

Ja, det finns hopp! Det går att ta sig ur. Sen är det ju jäkligt lätt att göra misstag som du nu. Börja om direkt. Ge inte upp! Det handlar om att ta sig vidare, ett steg i taget.
Och så några frågor:
Hur fick du tag på alkoholen?
Har du hemma, häll ut!
Tillgängligheten verkar vara förödande för de flesta av oss. Likaså "bara ett glas".... Det slutar inte där om det finns mer att tillgå. Lycka till!

Suss73

Idag är ny dag. Bestäm dig för att låta bli idag. Imorgon tar du nytt beslut. Se på vad du faktiskt lyckades med. Att hålla uppe tre veckor, starkt! Det betyder att du kan. Du körde bara i diket. Upp på vägen igen!

Maharion

Jag kunde, medans jag sa högt till mig själv "Jag ska inte dricka, du vet hur det slutar" gå till skåpet och hälla upp ett glas vin, sätt mig och ta ett glas. Medans jag dricker glaset tänkta "bara ett glas" för att 5 min senare fylla på nästa. Ärligt vet jag inte hur jag tog mig ur det, det krävdes för mig att må rikitgt kasst innan jag kunde på allvar säga nej till mig själv och hitta den rätta motivationen. Du vill sluta, du är på väg säger du. Tänker på någon slags Yoda-stil i Star Wars, "På väg du är, tro att du kan, inte duga för att sluta. Du kan och ska sluta, måste du veta" ;)

Lycka Till.