Dag 13. Lördag, solen lyser. Vad gott det hade varit med något att dricka. Alkoholen min luriga vän, som bjuder in mig så vackert. För att njuta av det vackra, sköna, slappna av, belöna mig, trösta mig.Så som jag gjort de senaste åren. Men nej, du vet ju hur det blir. Jag bara lurar mig själv. Det blir för mycket alkohol för att uppnå det efterlängtade tillståndet. Och efteråt kommer ångesten, föraktet, tröttheten. Denna ständiga dialog i hjärnan. För & emot. Idag vinner emot. Jag har bestämt mig. Men är så rädd för ensamhet & tomhets känsla. Min stressade själ som inte kan slappna av. Just nu; ett ögonblick i sänder!

Så många gånger har jag snavat just där. När det varit så mycket, blir trött och sökt avkoppling och energi. Och så galet det slår när man går just den vägen. Håll i nu. Det är en då kortsiktig lösning med ett högt pris.

Levande

Visst är det en kamp ibland men vinsten är så mycket högre att det är värt det.
Nu kämpar vi med vardagen och njuter av lugnet de stunder det finns där.
Kramar och styrka till dig

Rädd

ett till tio, hur motiverad är jag att sluta helt med alkohol? Vissa dagar 11, vissa dagar 8, vissa stunder 2, och när känslorna tar över hand 0,5. Sannolikt är det så det kommer att se ut...
Ambivalensen för & emot. I min relation finns vinkällaren och champagnen, vem blir jag då?
I de sociala sammanhang där det dricks på ett "fint" sätt.
Alkoholens fula tryne som förändrar blicken hos dem jag älskar. Vill inte se. Dricker själv istället. Tycker det borde vara så självklart att vara motiverad minst 10 varje dag. Men det som oftast får mig att avstå är synen av mig själv den där påskdagen. Det var ingen vacker syn. Där finns en punkt, ett beslut som sakta men säkert mognat fram.
Det goda till er!

höstlöven

Fina Rädd. Läste igenom din tråd och du skriver så fint och dina texter ger mig styrka. Vad klok du är. Och visst är det svårt att veta hur de där hålen och hindren man ser ska fyllas och kommas över utan A. Jag har inga svar men tror det tar tid att omprogrammera sig. Hitta sina svaga punkter. Du nämner ensamhetskänslan. Kanske börja där?
Många kramar. Det här fixar vi...

Rädd

jobbar, längtar, väntar. Varför lär jag mig aldrig!!!!!
Så sitter jag här med alla känslorna i knät och tänker på "varför lär jag mig aldrig?"
Mannen som är en man som gör det han vill. Det är upp som en sol med massor av bekräftelse och ömhet och så vänder det och då är det tyst. Jag anpassar mig, för mycket. Till slut när jag är ego och markerar dkommer skulden, det är ju trots allt mitt fel att blir som det blir. Jag vet att det inte är det. Men jag blir så arg och besviken. Omåttligt. Då vill jag fly med min vän alkoholen. Jag vet att han sviker också. Men det blir som en hämd. Längst inne är jag väldigt, väldigt trött. Och rädslan tar över kärleken.
Då önskar jag att jag kunde släppa taget och inte bry mig så mycket. Många trötta destruktiva tankar i kväll.
Hoppas sömnen gör sitt. Så skall jag göra mitt. Avstå alkohol i kväll⭐️

Levande

Hoppas det känns bättre idag. Vi får lära oss att det är bara vi själva som kan göra oss hela och det vi vill ha talar vi om tydligt.
Så nu bygger vi starka, trygga kvinnor som älskar oss själva.
Kram och styrka till dig❤

Rädd

Sömnen gjorde inte sitt. Men.., du har så rätt levande det är bara vi själva som kan göra oss hela. Idag önskar jag mig en karta och kompass över hur man går rätt väg dit.
Trötthet, stress, pms, känslighet gör sitt.
Jag bjuder in det vackra idag. Solen, dofterna, det stilla, glittrand havet. Andas i takt.
Inte fly. Inte fly. Inte gödsla det som inte blir som jag tänkt mig.
⭐️