Jag är pensionär och har mycket tid hemma, till att fundera och sköta markservicen.
På morgonen då hela familjen givit sig av till jobb och skolor har suget efter en pilsner slagit till vilket har gjort att jag gått till ICA och köpt inte en utan tre folkburkar som jag har föresatt skall ge en lagom och "behaglig upplevelse". Tyvärr har jag vid tio-tiden fått tillräckligt dåligt omdöme så jag ibland går till systemet för att tre nya burkar vilket gjort mig lullig i stort sett hela dagen.
Eftermiddagen går till att nyktra på mig så att jag kan möta min familj när dom kommer hem. Ibland går det och ibland tar jag till nödlögnen att jag är trött.

Jag har lovat min fru att inte dricka något men hela tiden glidit iväg för att "bara köpa tre". Sedan blir det ibland flera gånger tre och nu måste jag lägga av.
Jag brukar intala mig att det inte märks. Vem lurar jag?

Nu har jag ledsnat på mig själv och nu är det nog. Ja litet hjälp fick jag av en gömd och glömd ölburk så jag blev påkommen med fingrarna i burken.

Thomas 52

Nu skall jag lägga mig och fundera på vad innebär att vara på den här siten. Imorgon blir inga problem men måndag morgon vid tio blecket lär jag få nypa mig hårt då möjligheten och systemet finns på plats

SkåneTösen

Söndag är nog en lättnadens dag för många eftersom det förbannade bolaget är stängt. Jag hade också gruvat mig för måndag om det inte vore för att jag är pank. Känner inget sug nu men vet hur plötsligt tanksrna kan dyka upp från ingenstans...
Kommee få in lite pengar i veckan dock så jag får ta fighten då.
Skriv dina tankar här istället för att dricka den där första ölen, du vet ju hur det blir. Alla lyckönskningar från Skåne.

Andreas

Hah jag e me pank, ett bra sätt o inte dricka iallafall. Men känns skönt o va nykter me.