Nu är botten nådd, jag har idag kapitulerat helt och inser att mitt drickande gått helt överstyr. De senaste månaderna/halvåret har jag druckit i princip varenda dag, och det har eskalerat och gjort att min vardag inte funkar längre. Jag har bränt relationer, pengar och min hälsa.
De senaste dagarna har jag haft sån galen ångest, hjärtklappning, illamående, och att jag inte äter särskilt bra gör det inte bättre. Sova går ju inte , mer än nån timme i stöten.
Har varit vaken sedan kl 04 imorse med kraftig ångest och svettningar.
Har idag bett om hjälp, kommer åka till min mamma som bor 30 mil härifrån. Jag skrev till henne igår och bad på mina bara knän att hon skulle komma och hämta mig. (Det har jag aldrig nånsin bett om tidigare - vi har inte så jättenära och tät kontakt). Men jag fixar bara inte att vara ensam med denna ångesten nu när jag är precis i början av abstinens helvete.
Har läst era trådar, och tänker att det gäller att "överleva" de 3 första dygnen rent mentalt.
När jag kommer hem igen tänker jag be om hjälp med att gå till AA, ev. en beroendemottagning också, jag får se.

rabarber

Vad bra att du tagit dig hit och att du börjat att skriva här! Det är ett starkt och modigt steg i sig! Och att du bestämt dig. Att det får vara nog. Att du tagit det första steget! Otroligt starkt!

Och de första dagarna is a bitch. Det går inte att säga annat. Det gäller att stålsätta sig, planera för saker man kan göra för att hålla tankarna någon annanstans, dricka mycket (min räddning var ramlösa), försöka äta så mycket det går. Se svettningarna som att kroppen gör sig av med en massa skit. Det är en rening som pågår. Blir det överdjävligt, så finns det mediciner som kan göra det lättare. Både mot abstinensen, ångesten och för att hjälpa dig sova.

Och att ha det där positiva i sikte! Att vakna upp på morgonen utan att vara bakis, utan att ha ångest. Att den dimman man har gått i lättnar och man kan se, känna, vara på ett helt annat sätt. Att kroppen får återhämta sig. Att man får ett lugn.

Stort lycka till på din resa! Här finns det så många fantastiska människor som ger dig stöd och hjälp på vägen. Det har varit hela min räddning! Skriv, skriv och läs.

Önskar dig all styrka!