Jag har druckit mycket 10 år tillbaka. Det har eskalerat sista året. Har druckit i smyg och kört bil alldeles för tidigt på morgonen när jag kör till jobbet.
Är bara ute efter lyckoruset, känsla av lugn när jag dricker. Gillar inte smaken alls utan dricker bara för effekten.
Har två barn och lever ett tryggt och utifrån sett lyckligt familjeliv.
Har nu sökt hjälp än en gång men känns skillnad nu. Är så trött på skiten!! Den ger mig inget positivt förrutom den korta känslan av lycka. Vill inte förlora mitt liv för denna skiten.
Har inte druckit en enda droppe på 1,5 vecka. Idag var jag hos läkaren som skrev ut Campral. Kändes så hemskt när jag var på Apoteket och skulle hämta ut receptet. Kände blickarna, fördomarna ....
Är fast besluten att klara leva helnyktert liv.
För min egen skull och framförallt för mina barns skull, det finaste jag har.

Zorro

Ett fin inlägg som berörde, Mineli. Ärligt! Jag beundrar er som öppet vågar söka hjälp. Jag är alldeles för feg för det själv.
Vem sjutton dricker för att det är gott? Då kunde jag ju dricka julmust. Du har hållit uppe i 1,5 vecka! Dubbla det så är det 3! :-)
Jag tillhör skaran som inte längre tror på måttlighetsdrickande om man väl erkänt att man har problem, så stöttar dig fullt ut i ditt beslut att leva ett helnyktert liv. Jag lyckades inte så himla bra sist, men jag gör ett nytt försök och hänger gärna på!
/Z

RaniLee

Du har modigt tagit de första stegen mot ett nyktert liv genom att söka hjälp, ta emot hjälp och komma hit till detta forum. Här kan du läsa andras trådar och får stöd genom att läsa andras historia. Jag är inne på forumet varje dag för att skriva och läsa. Det blir lite som en livlina nu när jag behöver nya rutiner för att hålla mig nykter. Du skriver så fint och jag önskar dig all lycka till på din resa mot ett nyktert liv. Du har allt att vinna!
Styrkekram till dig!