Jag har sedan ungefär 1,5 år druckit för mycket och i tilltagande mängd. Nu dricker jag väl motsvarande tre starköl och något/några glas vin varje kväll. Jag brukar ha en vit dag i veckan. Orsaken har varit ett olyckligt äktenskap och nu för en vecka sedan har jag fått klart för mig varför det varit olyckligt och att min fru varit så elak mot mig. Hon har sedan 2011 haft en annan man, varit otrogen.

Vi separerade tidigare i vår.

Jag har haft 0 och ingen motivation till att sluta. Eftersom alkoholen vissa dagar har varit enda orsaken till att jag inte kastat mig framför en lastbil. Jag har känt mig så monumentalt ensam och övergiven.

Nu har jag som av en händelse både fått reda på hustruns otrohet OCH träffat en annan fin kvinna.

Igår lyckades jag avstå helt från alkohol pga träff med nya kvinnan och ett lyckorus som följd. Plus att jag hade tid till en löprunda också. Sen mådde jag bra utan alkohol.
Ikväll ska vi ut med jobbet, så tyvärr blir det väl några glas. Men inte jättemycket. Men egentligen hade jag önskat 0 idag också.

I morgon blir det värre. Jag tror inte jag kan träffa den nya kvinnan då. Jag vet inte hur jag ska hålla mig från alkohol då. Jag har stor oro i kroppen vilket jag antar är abstinens.

Har någon tips på vad jag kan göra för att hålla tillbaka behovet?

jas75

Ha en härlig cykeltur, du kanske redan är hemma :) Underbart med Date!

mattiasheja

Nu är det tufft. Är i stallet för att titta på när dottern tävlar. Min otrogna frudjävel i närheten. Mår illa. Vet inte hur det ska gå när jag kommer hem.

jas75

Att det är tufft under dom förhållandena! Fult gjort av ditt ex. Men tänk så här Om du dricker vinner Hon & du vill väl inte att hon får det nöjet ?

jas75

Du fixar det, ta en löprunda när du kommer hem för att få ut frustrationen. Sen kan du slappa i soffan med en thriller lr skräck, det brukar funka för mig. Kram

mattiasheja

Tack. Jag ska ut på en löprunda snart. Jag tog två folköl till middag. Hoppas det kan stanna med det...

Men det stämmer. Jag vill inte att hon ska vinna. Och jag vill vinna för mig själv också.

mattiasheja

Men nu känner jag mig så där galet ensam igen. Inget känns kul. Läsa, titta på tv, läsa bok, inget. Plus att det börjar bli kallt. Inget skönt längre att vara ute.

jas75

Det är bara du som kan göra en förändring. Känner igen det där med ensamheten. Jag drog mig undan för att få dricka ifred. Nu när jag valt nykterhet en (väldigt färsk ännu) Har jag börjat ta kontakt med vänner igen. Känner fortfarande att jag är ensam ibland, men jag väljer att inte tycka synd om mig själv att inte ta på offerkoftan. Ibland går det bra ibland mindre bra. Jag måste kämpa!

mattiasheja

Jag kan väl säga att jag mobiliserar alla vänner jag har och de är nog fler än jag tänkt på. De flesta vet att jag mått dåligt en längre tid och ställer upp. Det är skönt men det som är så jäkla jobbigt är att fast jag inte tror jag är mer ensam än någon annan, inte mycket alls, känner jag mig så fruktansvärt ensam när jag ändå är det. Helt omotiverat.
Det blev två öl och ett glas vin igår. Inga stora mängder, jag brukar ju inte ösa i mig det, mest skit bara att jag föll till föga.

mattiasheja

Tack. Så små saker som gör att man faller till föga. Igår fick jag tag i min dotter rätt sent och talade om för henne att jag hade fixat hennes telefon. Så jag åkte förbi gamla huset (vilket bara det är rätt jobbigt) och fick en härlig lång kram av henne. Det gjorde mig lycklig. Sen åker jag hem... och saknar barnen så.
Tyvärr är H sjuk nu och hon är den starkaste motkraft jag har.

jas75

Ja det är jättejobbigt att vara ifrån dem varannan vecka. Saknaden är enorm. Saknaden försvinner nog aldrig men man lär sig leva med det. Jag har varit skild i lite över 4 år nu. Det blir bättre men aldrig bra. Men så ser det ut! Kramar av kidzen kan jag aldrig få nog av ?

mattiasheja

Alltså i mitt fall är det så att dels så lät vi barnen bo kvar hemma. För att separationen skulle påverka dom så lite som möjligt. Sedan var frågan om vem av oss som skulle flytta. Jag är lite dumsnäll och lät min fru bestämma och då blev det jag som flyttade. Mao har jag just nu egentligen aldrig barnen, annat än när jag gör saker med dom. Vilket iof varit väldigt ofta upp till förra fredagen.
Men nu efter att jag fick reda på att min fru var otrogen så har jag inte satt min fot i huset igen. Så nu träffar jag dom knappt alls.
Hur det blir i framtiden vet jag inte.

jas75

Sen tror jag än om det är jobbigt för barnen att bo varannan vecka. Så är det viktigt att barnen får tillgång till båda sina föräldrar dvs bo hos dem. Få en vardag att fungera på sikt. Annars blir du roliga pappan & det är enligt min åsikt inte en bra lösning. För mig & mitt ex är det otroligt viktigt att delta i det vardagliga allt från tjafs om läxor till godnattkramen. Om du skulle ha barnen tror jag nog oxå att du skulle ha det betydligt lättare att vara nykter. Jag säger inte att ni gör fel utan bara från min upplevelse & erfarenhet.

Ja, hur går det för dig? Tror att du och din exfru måste sätta er ner och bestämma hur ni gör med barnen. Tycker att du verkar ha en jobbig situation där saker bara händer utan att du är med och bestämmer. Hur tror du barnen vill ha det? Vill de inte bo hos dig ibland?
Hoppas det går bra för dig att avstå. Förstår att du känner dig oerhört sviken och ledsen, men låt inte det bli en ursäkt för att inte ta hand om dig själv.

mattiasheja

Hej, tack för att ni kollar upp mig. Ja det är bra. Jag har varit med nya kvinnan från onsdag till igår kväll. Har haft det underbart. Inga som helst problem att avstå A. Hon dricker i princip inte alls vilket hjälper.
Trist bara att hon kände att hon behövde åka hem igår kväll. Blev 3 öl då. Kände mig påverkad. På sätt och vis ett gott tecken, brukar inte känna mig det efter tre öl?

Jag inser att jag måste reda ut saker med kvinnan jag bodde med i 27 år men orkar inte just nu. Barnen vet varför och överöser mig med kärlek vilket känns härligt. Men också väldigt sorgligt, jag saknar dom. Och förbannar att det blev som det blev.
Jag har sagt till dom att jag kommer komma över det här men det kommer också ta lite tid och de säger att de förstår och älskar mig.

Tyvärr vaknade jag med väldigt on i höger knä för någon vecka sedan. Kan inte springa, skit. Men strax blir det en runda på cykeln i skogen i alla fall. Ca 3 mil.
Ska träffa H (nya kvinnan) i eftermiddag. Så den här dagen kan bli bra.

mattiasheja

Ja det är en enorm hjälp. Hon dricker ju som sagt nästan inte alls. I lördags kväll tyckte hon vi kunde ta ett glas vin. Visst, så vi hällde upp två små glas. Ingen av oss drack upp ens det lilla.