Hej! Nu är det lördagskväll och roseväder hänger över stan. Jag har brottats i flera år, haft jättebra perioder och kunnat begränsa mig emellanåt. Sen har det rasat vid något tillfälle. Blivit för många glas, inte minnas hur jag kom hem mm. Eller bara hemma i soffan med en bra serie. Sen får jag se om avsnitten i nyktert tillstånd för jag minns inte vad de handlade om. Just nu en period med veckodrickade på vardager och helgdrickande. Kanske två tre dagar utan något. Drack upp en hel box förra vecka från onsdag till söndan. Skäms för sånt.
Nu har jag bestämt mig för att förändra mönstret. Det är sannerligen inte första gången jag tänker så. Dricker gärna ensam eller med nära och kära. Blir oftast glad o positiv med det blir lätt alldeles för mycket. Ågren dagen efter, trött o bakis. Har ett jättebra liv på alla sätt men kassa mönster när det gäller alkoholen. Finns också liknande mönster i min släkt. Vill hålla mig nykter ett tag för att så småningom kunna dricka mindre och sluta i tid. Men vet hur bra jag är på att hitta orsaker att köpa lite vin o mysa på kvällen. Därför skriver jag här så jag får en extra puff att hålla mig. Idag är dag 1.
Ha en fin lördag alla där ute.