Prövade Naltrexon igår men mådde ganska illa, blev trött och slö och kände mig darrig i benen. Tappade genast allt sug efter alkohol, drack ändå ett glas öl (3,5) till middagen men ville inte dricka upp. Tappade också aptiten. Sov gott men drömde märkliga drömmar. Vågade inte ta den idag då jag inte tror att jag kommer att kunna jobba om jag blir illamående och trött/slö.

Kände ett dramatiskt minskat eller faktiskt uteblivet sug efter alkohol och mat. Jag kan verkligen förstå hur den kan hjälpa inför att man ska dricka vid sociala sammanhang. Tror också att den kan hjälpa till om man vill gå ner i vikt, vilket jag inte vill just nu. Men illamåendet och tröttheten är ju inte så kul. Någon som har erfarenhet? Går illamåendet över om man fortsätter att ta den?

Hej SusanneW!

Här startade du en tråd för ett tag sedan och berättade lite om dina upplevelser av Naltrexone. Samtidigt som du kände dig trött och illamående så hjälpte den till att dramatiskt minska suget efter alkohol. Jag blir nyfiken, har du fortsatt ta tabletterna och upplever du fortfarande samma biverkningar? Skriv gärna mer och berätta hur det går för dig, ibland kan en behöva skriva flera gånger för att tråden ska ta fart.

Varma hälsningar,
Kristoffer
Alkoholhjälpen

Upplever samma..andra dagen idag. Inger sug på vin eller mat..känner mig illamående och orkeslös. Men tar setralin samtidigt så vet inte vilken som gör mig illamående. Tänker prova under helgen å ringa vc ifall jag mår lika illa på måndag. Hur har det gått för dig?