Jag känner en glädje över att ha hittat hit. Här får jag vara den jag är.
Jag har haft svårt att fronta mina alkoholproblem. Under senaste ca 15 åren har jag innerst inne vetat att jag dricker alkohol av fel anledning. Jag tror fortfarande att ingen av mina nära vet om hur illa jag mår över mig själv. Jag är expert på att visa upp en välstädad front. Dricker alltid ensam. Gömmer vinflaskorna. Kör aldrig bil dagen efter. Gömmer mig och framför allt är jag expert på att framstå som välartad, ren och hel. (Tror jag i alla fall). Är självvalt isolerad. Den glåmiga o äckliga person jag ser i spegeln. Den plufsiga hemska varelsen som skyndar förbi försöker jag glömma. Sista året har jag helt tappat glädjen i livet. Jag finns bara. Å längtar efter nästa dag/kväll att döva smärtan som äter mig inifrån. Jag planerar allt i minsta detalj! Är så trött på allt.
I mina bästa stunder har jag tänkt söka hjälp men rädslan att andra ska få veta hur jag egentligen är har stoppat mig. Tills jag råkade läsa om den här sidan. Det känns befriande att få vara anonym. Jag är ovan att prata om mig själv men ett vet jag
Det bor en liten jävel i mitt huvud. Den idioten vill jag ta makten över. Om det går.

träningstanten52

För mig är det lättare att skriva om dom och jag vill vara anonym. Jo, jag har vetat att mina alkoholvanor inte är okey de senaste 10 åren men skammen har varit så stor att det känts helt omöjligt att klara av att söka hjälp.
Jag försökte gå på tre AA möten och nåt mer motbjudande än det, ja det finns det förstås ......men det är många som tycker att det är en skitbra hjälp som funkar!
Det är klart att du kan få tillbaks kontrollen!

Mia-Pia

Skönt att vara anonym! Detta forum kan du surfa runt på, ta del av alla vi som har samma problem som du!
Ta en dag i taget och ibland ta timma för timma för att stå ut!
Ta hand om dig gör något helt annat än du brukar att göra.
Kram!

Det kan ta lite tid innan dialogen kommer igång. Läs andras trådar, kommentera. Igenkänningsfaktorn var avgörande för mej. Jag känner väl igen mej i din beskrivning, sån var jag också. Drack ensam. Måttlig på fest och längtade hem tills jag fick släpp loss. Ständigt rädd att åka fast. Folk i min närhet har nog ingen aning om vidden av mitt missbruk. Så får det bli. Jag erkänner gärna att jag är nykter därför att alkoholen fick för stor inverkan på mitt liv. Blev för intressant. Men jag skulle inte berätta för nån att jag oftast drack alla kvällar den sista tiden. Du har själv allt du behöver för att ändra dina vanor. Bestäm dej och håll fast. Inte enkelt, jag vet, men det går och det finns inget annat sätt. Det blir lättare undan för undan. Håll ut.

Hjärtat

Här är din tråd. Håll ihop berättelsen. Jag har läst att du kämpar på bra. Heja dig!